Hospodársky denník
USD48,587 Sk
EUR43,393 Sk
CHF28,142 Sk
CZK1,253 Sk
  Piatok  4.Mája 2001

Súčasť riadenia firmy

Dnes už väčšina zručných manažérov a šéfov vie, že musia dať o sebe „správu“. Teda, že musia s verejnosťou - odbornou i laickou - komunikovať. Darmo budete dobrí či dokonca výborní, ak to budú vedieť iba vaši najbližší. A tak sa v slovenskej firemnej praxi čoraz častejšie stretávame s PR, čiže public relations.

Ako predstavitelia firiem pôsobiacich na Slovensku vnímajú vývoj trhu public relations na Slovensku sa na vzorke 700 respondentov usilovala zistiť agentúra Donath-Burson-Marsteller SK .Viac ako polovica riaditeľov považuje PR za veľmi dôležitú formu komunikácie pre svoju firmu a iba 2,3 % si myslí, že je to nepotrebná forma komunikácie. Z riaditeľov 31,9 % vníma PR ako marketingovú aktivitu, 24,5 % ako komunikáciu s médiami a 19,1% ako súčasť riadenia firmy.

Na otázku, či považujú za prínosné pre svoju firmu spolupracovať s PR agentúrou, viac ako 2 tretiny riaditeľov odpovedalo kladne. Ako najčastejšie dôvody uvádzali profesionálny prístup agentúr, ich know-how, kreativitu, skúsenosti. Záporne odpovedalo 23,3 % riaditeľov s odôvodnením, že si PR aktivity realizujú vlastnými zložkami marketingu, prostredníctvom externého PR manažéra. Ako ďalšie dôvody uviedli, že služby PR agentúr sú pre nich finančne náročné. Odpoveď neviem označilo 6,9 % riaditeľov.

Z marketingových manažérov, ktorí na dotazníky odpovedali, 2 tretiny považujú za prínosné spolupracovať s PR agentúrou, pretože sú profesionálne, inovatívne, kreatívne, majú skúsenosti, nestranný pohľad „zvonka”, dobré vzťahy s novinármi, pracujú systematicky. V skutočnosti však iba 43,6 % z nich spolupracuje s takouto agentúrou.

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.