Hospodársky denník
USD48,541 Sk
EUR43,34 Sk
CHF28,093 Sk
CZK1,251 Sk
  Pondelok  7.Mája 2001

Gold Limo chce byť domácou jednotkou

Firma sa presadzuje najmä zdravými, prírodnými produktmi

„V súčasnosti výrobcovia nealkoholických nápojov nepoužívajú repný cukor. Všetci celkom prirodzene od neho odišli, pričom to odôvodňujú aj jeho vysokými cenami. Je pre nás výhodné, že sa v podobe izoglukózy našla sladiaca zložka, s ktorou je jednoduchšia manipulácia ako s cukrom, pričom ide tiež o prírodný produkt,“ hovorí generálny riaditeľ a. s. Gold Limo Miroslav Franko. Podľa neho je málo pravdepodobné, že sa podarí dosiahnuť takú cenu cukru, ktorá by bola pre výrobcov nealkoholických nápojov vyhovujúca. „To by musela byť jeho cena nižšia, ako sú svetové ceny. Pre cukrovary je to však neprijateľné, lebo by vyrábali so stratou,“ zdôrazňuje.

Gold Limo sa presadzuje zdravými nápojmi a koncentrátmi na prírodnej báze. Nechce produkovať nealkoholické nápoje, ktorých základom by boli umelé sladidlá. Túto cestu si firma, ktorá je známa najmä v Bratislave, v jej okolí a na východe Slovenska, vytyčuje aj na nasledujúce obdobie. „Aj naďalej chceme produkovať poctivé výrobky na báze prírodných ingrediencií. Chceme sa presadzovať kvalitnými produktmi, najmä sirupmi, bez umelých sladidiel,“ prízvukuje M. Franko. V Gold Lime, ktorý má sídlo v hlavnom meste SR, pripravili

nové kolekcie

produktov. Sirupové koncentráty sú už hotové a začínajú ich expedovať do obchodnej siete, čo je potešujúce najmä teraz, keď mnohí už rozmýšľajú nad vianočnými nákupmi a sviatočne prestretým stolom. Ide o šesť nových výrobkov, pričom dva z nich sú na báze „klasiky, ktorá je na Slovensku obľúbená“, približuje vrcholový manažér firmy súčasnú situáciu. Ide o sirup citrón a oranž, ale veľmi chutná je aj netradičná kombinácia jahodovo-banánový sirup, hruškovo-broskyňový, ale aj zmes čiernych ríbezlí s malinou. Kto by chcel inú kombináciu, môže si zvoliť napríklad aj broskyňu s marhuľou. O tieto výrobky je podľa prieskumu

značný záujem.

V akciovej spoločnosti majú aj vlastnú degustačnú komisiu, ktorá sa skladá zo skúsených pracovníkov. U nich suverénne vyhral ríbezľovo-malinový sirup. Trend na Slovensku je však iný. Spotrebitelia žiadajú najmä pomarančové, grepové, citrónové a mandarínkové produkty. „Ale uvedomme si, koľko máme domácich surovín - lipu, bazu, maliny, čierne ríbezle a viaceré ďalšie. To by mali byť suroviny, na ktoré by sme sa mali v budúcnosti orientovať,“ pokračuje generálny riaditeľ. Hovorí, že na budúci rok majú v Gold Lime postavený zaujímavý podnikateľský zámer. Pôjde o produkciu ďalších troch druhov sirupov, no nie bežných.

Chcú prekvapiť

spotrebiteľov v podobe, ako to vo firme nazvali, tzv. prémiovým radom sirupov. Budú to produkty, samozrejme, že opäť na báze prírodných komponentov, ktoré podľa generálneho riaditeľa spoločnosti na Slovensku zatiaľ ešte nikto nerobil. Veľa o novom, pripravovanom výrobku nechce zatiaľ hovoriť, ale prvé netradičné sirupy by mali prísť na domáci trh v prvom štvrťroku budúceho roka, najneskôr však na veľkonočné sviatky. Vývoj týchto sirupov sa blíži k záveru, pričom ešte musia vyriešiť plnenie sirupu do fliaš. Tieto sirupy budú na báze domácich surovín. Pôjde o kombináciu ovocia a bylín, čo doteraz u nás

nikto nevyskúšal.

Tieto sirupy budú odlíšené od ostatných aj vizuálne, špeciálnou fľašou. Vývoj si zabezpečili vlastnými silami a ceny budú zodpovedať ich kvalite. V roku 2002 chcú v Gold Lime aj investovať a kúpiť modernú plniacu linku. V spoločnosti majú vlastné laboratórium, ktoré zároveň sleduje všetky parametre potrebné pri výrobe týchto produktov, a ktoré zodpovedajú nášmu Potravinovému kódexu. V spoločnosti nechcú vyrábať a predávať draho. Súhlasia s tézou a začínajú si ju osvojovať, že zisk treba vytvárať najmä zvýšeným obratom a nie prílišným zdražovaním výrobkov.

Vedenie Gold Limo je presvedčené, že sklenené obaly na limonády a sirupy budú mať svoju renesanciu a podiel obalov sa v budúcnosti zmení v ich prospech. Sú síce ťažšie, ale aj sklenené sa dajú vyrobiť tak, aby boli odľahčené. Čo je najdôležitejšie, nie je problém s ich recykláciou. Má to aj ten , že na Slovensku je množstvo plastových obalov, ktoré treba zneškodňovať. Lebo zákon o odpadoch

je nekompromisný.

M. Franko si myslí, že slovenské výrobky v tomto segmente sú na úrovni minimálne okolitých krajín, ale nevieme sa s nimi dostatočne presadiť na zahraničných trhoch. Problém vidí v usporiadaní trhu a želá si, aby sa pri podnikaní v tejto oblasti vymedzili jasné mantinely. „Nie som proti dovozu produktov, ak sú kvalitné, ale mali by byť prijaté pravidlá,“ pripomína.

„Gold Limo žije a ideme dopredu. Máme na to vďaka potenciálu našich ľudí, aby dostali firmu tam, kde ona právom patrí. To znamená na čelo rebríčka slovenských výrobcov nealkoholických nápojov. To nie je len moje želanie, ale aj želanie majiteľov tejto firmy. Nemôžeme mať nižší cieľ.“ Gold Limo chce

byť jednotkou.

M. Franko je presvedčený, že do Európy sa Slovensko dostane. Má to však podľa neho aj úskalia, lebo otvorenie trhu je vážna vec. Očakáva, že na Slovensku prežijú len tí výrobcovia, ktorí dodávajú iba kvalitné produkty. „Myslím, že až tvrdá skúsenosť po integrácii Slovenska a možno až skrachovanie niektorých firiem vyčistí situáciu v tomto výrobnom odvetví,“ uviedol generálny riaditeľ.

Vladimír Turanský

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.