Hospodársky denník
USD48,541 Sk
EUR43,34 Sk
CHF28,093 Sk
CZK1,251 Sk
  Pondelok  7.Mája 2001
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Dlhoročné skúsenosti a najmodernejšie technológie dôvodom úspechu DHL

DHL Wordwide Express pôsobí v oblasti expresnej leteckej prepravy zásielok už viac ako 30 rokov. Založili ju v roku 1969 traja Američania - Dalsey, Hillblom a Lynn (z iniciálok ich mien pochádza aj názov spoločnosti), a postupne sa vypracovala na najväčšiu medzinárodnú kuriérsku spoločnosť na svete. O jej medzinárodnom význame svedčí aj fakt, že pôsobí v 228 krajinách sveta a ročne prepraví viac ako 140 miliónov zásielok. V roku 1998 jej bol udelený titul „Najglobálnejšia spoločnosť sveta“ za vynikajúce výsledky dosiahnuté v manažmentových stratégiách v globálnom rozsahu. DHL vstúpila po prvý raz na československý trh prostredníctvom Čechofrachtu už v roku 1986 a po rozdelení Československa pôsobí ako DHL International (Slovakia), s. r. o., v 8 pobočkách po celom Slovensku. Ako prvá medzinárodná letecká prepravná spoločnosť získala komplexný certifikát kvality ISO 9002.

V januári roku 2000 zaviedla DHL pravidelnú leteckú linku, ktorá prepravuje medzinárodné zásielky z Bratislavy do Viedne a späť. Lietadlo L410 premáva na tejto linke denne, čím sa spoločnosti podarilo skrátiť prepravný čas zásielok priemerne zo 120 minút na 25 minút. Súčasne došlo k výraznému zrýchleniu a zjednodušeniu colného konania, v dôsledku čoho majú klienti zásielku k dispozícii v priemere o pol dňa skôr.

Podľa vyjadrenia generálneho riaditeľa DHL International (Slovakia), s. r. o., Laurenca Svitoka bol rok 2000 najúspešnejší z hľadiska hospodárskych výsledkov a kvality poskytovaných služieb od začiatku pôsobenia tohto subjektu na Slovensku. Celkový obrat prepravy zásielok sa oproti roku 1999 zvýšil o 18 %. V prípade expresnej medzinárodnej prepravy došlo k zvýšeniu objemu zásielok o 12, 8 %. V tejto oblasti patrí spoločnosti DHL primát – so 42-percentným podielom na trhu medzinárodných zásielok je na čele expresných prepravcov pôsobiacich na Slovensku. Najväčší, až 55-percentný nárast objemu prepravených zásielok zaznamenala služba IMPORT EXPRESS, jedinečný produkt DHL. Táto služba je určená predovšetkým pravidelným importérom na Slovensko, ktorí zaplatia kompletné prepravné náklady v slovenských korunách a za vopred známu cenu. Vyhnú sa tak zaúčtovaniu dodatočných skrytých nákladov, ktoré zvyčajne vznikajú počas procesu prepravy.

Medzi regióny s najvýraznejším nárastom prepravovaných zásielok DHL patrili v roku 2000 najmä okresy Trenčín a Martin, kde výrazný podiel na využívaní expresnej prepravy majú hlavne pobočky významných zahraničných investorov.

Enormný rozvoj využívania informačných technológií a elektronického obchodovania priniesol viacero noviniek aj v oblasti poskytovania expresných kuriérskych služieb. Cieľom je poskytnúť zákazníkom čo najviac aktuálnych informácií o ich zásielkach a zjednodušiť celý proces objednávania služieb. S príchodom nového milénia DHL ako prvá expresná kuriérska spoločnosť uviedla na trh prvú globálnu SMS službu „DHL SMS Tracking“, ktorá umožňuje zákazníkom sledovať ich zásielku pomocou textových správ za použitia mobilného telefónu. Po zaslaní textovej správy dostane klient informáciu o lokalizácii zásielky obratom späť už do 10 sekúnd. DHL uviedla verziu revolučnej technológie WAP, ktorá umožňuje zákazníkom prístup na oficiálnu webstránku spoločnosti DHL z akéhokoľvek zariadenia alebo mobilného telefónu, ktoré podporujú WAP. Používatelia tak získajú prístup k najnovším informáciám, ako sú napríklad správy o colnom omeškaní alebo problémy v riadení leteckej dopravy. Môžu tak promptne reagovať na všetky zmeny týkajúce sa ich zásielky a následne zvoliť alternatívne postupy. Pomocou systému „WAP Track“ zákazník dokáže lokalizovať svoju zásielku na akomkoľvek WAP zariadení. Táto služba je k dispozícií vo viacerých jazykových mutáciách. DHL ako prvá z leteckých prepravných spoločností zaviedla túto službu v októbri 1999. Odvtedy sa využívanie tejto služby zvyšuje každý mesiac o 50 %. Je teda zrejmé, že využívanie najmodernejších informačných technológií v oblasti kuriérskych služieb predstavuje pre zákazníkov perspektívu ešte väčšieho komfortu a kvality služieb.

DHL International (Slovakia), s. r. o.

Letisko M. R. Štefánika 65

820 01 Bratislava

Tel.: 07/165 43

Fax: 07/ 43 42 65 41

www.dhl.com

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.