Hospodársky denník
USD48,541 Sk
EUR43,34 Sk
CHF28,093 Sk
CZK1,251 Sk
  Pondelok  7.Mája 2001

Nitto - stratégie úspechu

Keď japonská korporácia Nitto Denko v roku 1974 zakladala v belgickom Genku svoje európske výrobné a predajné centrum, primárnym úmyslom bolo presadiť sa na trhu základným výrobným sortimentom - ochrannými samolepiacimi fóliami a elektroizolačnými páskami. Odvtedy Nitto Europe NV vyrástla na úspešnú spoločnosť, ktorá nielen dosahuje ročný obrat okolo 150 mil. eur a zamestnáva vyše 500 ľudí, ale sa jej darí plynulo rozširovať výrobu, ako aj škálu výrobkov.

Pritom práve rozširovanie sortimentu je súčasťou stratégie, známej pod japonským názvom „sanshin“, čo v preklade znamená „tri nové“. Spoločnosť vyhľadáva nové produkty a nové aplikácie, aby získala nových zákazníkov. Skupina Nitto tak dnes vďaka celosvetovej výrobnej a predajnej sieti korporácie ponúka vyše 4000 výrobkov, rozdelených do troch základných skupín: priemyselné produkty, produkty pre elektroniku a funkčné produkty. Medzi priemyselné produkty patria napríklad ochranné samolepiace fólie, obojstranne lepiace pásky, elektroizolačné pásky, tesniace materiály, baliace pásky a pod. Elektronické výrobky súvisia s výrobou polovodičov a LCD technológiami, zatiaľ čo produkty pre zdravotníctvo, membrány pre filtre a konštrukčné plasty sa zaraďujú do kategórie funkčných produktov.

Veľkú časť produkcie pre európsky trh Nitto Europe vyrába v závodoch v Genku. Jedným z najdôležitejších z týchto výrobkov je v každom prípade fólia pre LCD obrazovky, vďaka ktorej sú laptopy a osobné počítače čitateľné, aj keď sú silne osvetlené. Nitto Denko vlastní 60-percentný podiel na svetovom trhu týchto fólii. V Európe sa ďalej vyrába aj široká škála samolepiacich pások - od priemyselných obojstranne lepiacich pások a baliacich pások až po elektroizolačné pásky a pásky odolné voči teplu. Napokon spoločnosť vyrába rozličné tesniace materiály (najmä EPDM peny).

Pri pohľade do budúcnosti sa skupina Nitto spolieha najmä na kvalitu. V súčasnosti sú jej najlepšou zárukou certifikáty ISO 9001 a QS 9000, ale aj pretrvávajúca dôvera zákazníkov. Druhá časť stratégie, ktorou chce korporácia čeliť výzvam súčasnosti a požiadavkám trhu, má jednoduché označenie „5E“. Ide o elektroniku, energiu, ekológiu, efektivitu a východnú Európu (Eastern Europe). Spoločnosť totiž vidí v elektronickom priemysle oblasť potenciálneho rastu a pracuje na výrobkoch, ktoré dokážu ušetriť energiu a prispieť ku kvalite životného prostredia. Pokiaľ ide o efektivitu, Nitto počas nasledujúcich dvoch rokov preinvestuje 25 mil. eur na výstavbu novej výrobnej jednotky v Genku a rozšírenie existujúcich výrobných kapacít.

Východná Európa podľa spomínanej stratégie poskytuje veľké možnosti expanzie. Opornými bodmi skupiny v tejto časti kontinentu je dnes Slovensko, Poľsko a Maďarsko. Nitto Eastern Europe Bratislava podporuje predaj výrobkov spoločnosti v regióne už takmer desaťročie, pričom jej ročný obrat prevyšuje 5 miliónov eur.

Rastislav Boldocký

-Kontakt-

NITTO Eastern Europe Representative Office

Košická 37, 821 09 Bratislava

Tel: +421 2 502 61 722

Fax: +421 2 555 69 525

www.nittoeurope.com

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.