|
|||||||||||||||||
Piatok 1.Júna 2001 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ďalší spôsob komunikácie so zákazníkmiTento článok je venovaný všetkým, ktorí chcú vedieť ako sa e-obchod uplatní v ich firme, čo sa zmení jeho zavedením v systéme práce, aké z toho plynú výhody, a aké sú základné predpoklady na jeho zavedenie. Aké úžitky vám nasadenie internetového obchodu môže priniesť? - Vaši zákazníci nebudú závislí od osobného kontaktu, lebo všetky podrobné informácie budú k dispozícii prostredníctvom internetu - všetci ušetríte čas. - Vaši zákazníci si vyberú tovar na vašej web stránke i s presnou špecifikáciou požiadaviek - budete ihneď presne vedieť, čo chcú a potrebujú. - Zákazníci u vás budú nakupovať, aj keď budú ďaleko - ponuku tovaru týmto jednoducho prepravíte k nim, a aj im sa otvoria nové možnosti. - Uspokojíte aj tých, ktorí zatiaľ nechcú nakupovať - ukážete im, aké sú vaše možnosti a oni sa jednoduchšie v budúcnosti rozhodnú. - Keď umožníte prístup prostredníctvom internetu - dovolá sa k vám viac ostatných zákazníkov a nestratíte ich. Bez nich totiž stráca vaša existencia zmysel. - Budete mať k dispozícii viac informácií - napríklad, aká je predajnosť výrobkov, kto čo nakupuje a ako často, ktoré výrobky treba viac podporiť reklamou i s odôvodnením prečo. Aké zmeny môžete očakávať vo vašej firme? Dostali sme sa k tomu, že zavedením e-obchodu musia nastať zmeny v organizácii práce a v systéme fungovania firmy vôbec. Čo konkrétne sa v praxi udeje? Upraví sa počet zamestnancov určených pre komunikáciu so zákazníkom. Týchto zamestnancov môžete presunúť napríklad do oblasti kontroly a vyhodnocovania objednávok. Zrýchli sa obrátkovosť vašich zásob. Zákazníkom vytvárané objednávky sa automaticky nahrajú priamo do objednávok pre dodávateľov, vy nemusíte mať veľké množstvá tovarov zložených na sklade. Zautomatizuje sa uvoľňovanie objednávok aj vzhľadom na podmienky definované zákazníkom. Zúži sa spolupráca medzi vami a vašimi dodávateľmi a tiež medzi vami a vašimi odberateľmi. Firma sa stane závislou od fungovania internetu. To určite chápte ako výhodu. Kto by si mal chcieť zaviesť e-obchod vo svojej firme? Je faktom, že nie pre všetky firmy je e-obchod prvoradou záležitosťou. Povedzme si preto, pre aké subjekty je zavedenie e-obchodu výhodou a v blízkej budúcnosti priam nevyhnutnosťou. Veľkoobchod Ako to prebieha v súčasnosti: - pripravia, vytlačia a rozposielajú sa katalógy vždy raz za určité obdobie, zákazníci sa kontaktujú telefonicky, faxom, prípadne osobne, rezervácia tovarov sa robí ručne. Ako to prebieha po zavedení e-obchodu: - odpadá ručné vypisovanie objednávok - zákazník ju zadáva priamo do systému, zákazník si vytlačí zálohovú faktúru, a po jej úhrade mu dodáte tovar, sama webovská stránka je vynikajúcou reklamnou plochou, ktorú zákazník prezerá a poskytuje tiež dôležitú anonymnú spätnú väzbu už vo svojom záujme o produkt, poloautomaticky sa tvoria katalógy a veľmi jednoducho sa aktualizujú o nové informácie, ktoré sú hneď prístupné všetkým, pomocou štatistík jednoducho sledujete záujem o produkty zo strany spotrebiteľov a veľa ďalších dôležitých vecí. Zásielková služba V zásielkovej službe sa zavedením internetového obchodu zrýchli obslúženie zákazníkov. Jeden pracovník môže zabezpečovať rozvoz tovaru aj spracovanie objednávky, dodávku si zostavuje v podstate zákazník sám. Internetová aplikácia typu e-obchod s priamym prístupom do firemného informačného systému, je súčasťou systému SPIN spoločnosti Datalock, a. s., kde je možné sa s ním i bližšie zoznámiť. Využíva nové komunikačné a informačné možnosti, ako sú: e-mail, zobrazovanie zadaných objednávok, katalógov, vytlačenie zálohovej faktúry priamo zákazníkom po zadaní objednávky. Umožňuje jednoduchú identifikáciu zákazníka, stanovenie rôznych kategórií cien alebo iba jednoducho stiahnuť si aktuálny cenník produktov. Čo je najväčšou bariérou pri rozhodovaní a zavedení e-obchodu? Okrem nedôvery v bezpečnosť informačných systémov je to aj vedomie, že je nevyhnutné zmeniť systém práce. Táto zmena je v zásade nevratný proces. Výhody však výrazne prevažujú nad nevýhodami. Jana Žilavá |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |