|
|||||||||||||||||
Piatok 1.Júna 2001 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Telefonovanie pomocou IP protokoluV súčasnej náročnej hospodárskej situácii mnohých podnikov sa čím ďalej tým viac začínajú v nákladových položkách hľadať také, ktoré by sa dali obmedziť bez negatívneho dosahu na ich ďalší rozvoj. Jednou z takýchto položiek sú aj telekomunikačné poplatky, z ktorých, okrem poplatkov mobilným operátorom, najväčší podiel tvoria hovory do zahraničia a vnútroštátne hovory prestupujúce niekoľko tarifných pásiem. Dnes, v rýchlo rozvíjajúcej sa ére internetových služieb sa v tejto oblasti otvárajú nové možnosti vďaka ustavičnému zdokonaľovaniu technológií a nástupu nových operátorov ponúkajúcich hlasové služby v IP sieťach. O takéto služby majú najväčší záujem firmy, ktorých obchodné procesy vyžadujú častú komunikáciu do vzdialených tarifných pásiem, ako aj firmy s vlastnou dátovou infraštruktúrou. Tú môžu úplne transparentne využiť i na prepojenie svojich telefónnych ústrední, a tým znížiť telefónne poplatky. Medzi vedúce firmy v oblasti integrovania dátových a hlasových služieb na Slovensku patrí aj spoločnosť Tronet, a. s. Už v roku 1997 sa tu zrodili prvé projekty s integrovanými sieťami hlas/dáta a v nasledujúcom roku vznikol prvý projekt na technológii firmy Cisco. V tomto roku Tronet nasadil IP telefóniu do rutinnej prevádzky. IP telefónia je profesionálna technológia, ktorá sa vyznačuje kvalitou zvuku minimálne na úrovni tradičnej telefónie, vysokým používateľským komfortom, ako aj zvýšenou efektivitou pracovníkov prostredníctvom nových aplikácií. Nasadením IP telefónie v Tronete sleduje manažment nasledujúce ciele: - preukázať vyzretosť technológie pre zákazníkov; - prispieť k efektívnejšej práci vlastných zamestnancov, najmä v oblasti technickej a obchodnej podpory zákazníkov; - znížiť náklady na telekomunikačné poplatky; - zefektívniť správu a dohľad nad telefónnym systémom. IP telefónia patrí k trendom súčasnosti a prispieva k zvýšeniu konkurencieschopnosti jej používateľa. Jej hlavnou výhodou je to, že je založená na osvedčených štandardoch a otvorených rozhraniach. To prispieva k jej rýchlemu rozšíreniu, keďže ako otvorené riešenie sa vyznačuje vysokou mierou ochrany a efektívnosti vynaložených investícií. Hlavnou myšlienkou IP telefónie je zjednotenie komunikačnej infraštruktúry, čo znamená, že napriek rôznym používateľským rozhraniam (Voice Mail, E-Mail, Fax) existuje jednotný formát a miesto záznamu, ako aj jednotná databáza používateľov. K ďalším významným vlastnostiam IP telefónie patria: - otvorená architektúra založená na štandardoch; - škálovateľnosť pokrýva potreby pre minimálne najbližších 5 rokov; - jednoduchá rozšíriteľnosť; - vysoká dostupnosť a odolnosť voči poruche interface 10/100BaseT Fast Ethernet; - sieťové riešenie smerovanie hovoru podľa ceny, náhrada v prípade výpadku (failover), celosieťový číselný plán; - IP telefóny integrované s prostredím www, CTI (Computer Telephony Integration); - redundantnosť na úrovni Call manager; - rozsiahly balík aplikácií; - servis a technická podpora. Základnými komponentmi IP telefónie nasadenej v Tronete sú: - IP telefón (hardvér Cisco IP Phone 7960, softvér Cisco IP SoftPhone), - Call manager 3.0 (softvér na platforme Windows 2000, štandardný hardvér Compaq), - Smerovač Cisco (vstupno/výstupná brána, prepojenie na starý svet telefónie, digitálne alebo analógové rozhrania). Riešenie potreby internetového telefonovania je rozdelené na tri fázy. Konzultant Tronetu preskúma aktuálnu situáciu komunikačných služieb u zákazníka, zanalyzuje telefónne účty a špecifikuje možné oblasti úspor. Potom už nasleduje konkrétny návrh novej alebo doplnenie existujúcej komunikačnej infraštruktúry. (mn) |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |