|
|||||||||||||||||
Piatok 1.Júna 2001 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
E-biznis, R/3 a SAPSlovakodata, a. s., je jednou z najvýznamnejších spoločností pôsobiacich na Slovensku v oblasti realizácie projektov nasadenia integrovaných informačných systémov pre firmy rôznej veľkosti a rozličného zamerania. Od roku 1999 sa pôsobnosť firmy rozšírila aj na ČR. Špecializuje sa na profesionálne poradenstvo pri zavádzaní systému R/3 nemeckej firmy SAP, ktorý je v súčasnosti považovaný za najprepracovanejšie softvérové riešenie pre riadenie, kontrolu a strategické rozhodovanie na všetkých úrovniach podniku. Uvedieme aspoň poltucta spokojných zákazníkov: Istrochem Bratislava, NCHZ Nováky, Nový Calex Zlaté Moravce, Omnia- Odbyt Žilina, SP Bratislava, Tatra banka atď. R/3 je celosvetovo najrozšírenejším aplikačným vybavením v oblasti celopodnikových informačných systémov, ktorý je úspešne nasadzovaný aj v najväčších medzinárodných spoločnostiach rôznych odvetví. Prudký nástup stratégie NonStop eBusiness bol spoločnosťou SAP očakávaný v predstihu. Novopredstavený produkt mySAP.com rozširuje Web do všetkých SAP riešení. Hlavné výhody prepojenia pri prevádzkovaní e-biznisu za podpory systému R/3: - zachovaná je aplikačná logika systému (dodacie podmienky, rôzne ceny pre jednotlivých odberateľov, úverové rámce pre zákazníka a pod.) - informácie sú vždy stopercentne aktuálne - jednotná báza dát - doklady vznikajú priamo v systéme R/3 - priama nadväznosť na ďalšie činnosti (subdodávky, rezervácie kapacít a pod.) Uvedieme jeden príklad prínosu internetu/intranetu v oblasti odbytu a distribúcie. Internetová/intranetovná funkcionalita Opis Katalóg produktov Vždy aktuálny katalóg produktov s opisom, cenou, dodacími lehotami, s možnosťou vyhľadávania a grafického znázornenia. Príjem objednávky Objednávky výrobkov s možnosťou rôznych variantov výrobku. Aplikácia vytvorí objednávku vrátane kusovníka a zaznamená objednávku priamo do výrobného systému. Stav objednávky Zobrazenie aktuálneho stavu objednávky - počet otvorených zákaziek, počet produktov na sklade, počet chýbajúcich produktov. Zákaznícke otázky pomocou www v porovnaní s telefonickou objednávkou neznamenajú žiadnu dodatočnú prácu. Spojenie R/3 a intranetu umožňuje prístup k vybratým údajom aj používateľmi, ktorí nepracujú v štandardnom prostredí systému R/3. K vybratým obrazovkám v systéme je možný prístup štandardným internetovým prehliadačom. Vstup dát možno presunúť do bodu, kde dáta vznikajú (rozvetvené spoločnosti a pod.) a tieto dáta interaktívne zaznamenávať. Informačné systémy na báze intranetu vytvorené na mieru pre konkrétneho používateľa umožnia prístup širšieho okruhu používateľov, a tým aj lepšiu využiteľnosť údajov z R/3. (sa) Obr. 1 Princíp elektronického obchodu v prostredí R/3 |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |