|
|||||||||||||||||
Piatok 1.Júna 2001 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
wAsistent - informačný podnikový systém z dielne TronetuIntranet, teda podnikový informačný systém postavený na technológiách internetu, umožňuje využívať informácie z jedného servera bez ohľadu na typ počítača alebo terminálu, ktorým sa pripájajú používatelia. Dokonca už menšia firma môže prostredníctvom dobre implementovaného podnikového informačného systému zefektívniť komunikáciu v rámci podniku, ale môže byť i základom na komunikáciu s obchodnými partnermi a na vybudovanie extranetu. V konečnom dôsledku prináša i nové príležitosti pre samo podnikanie. Hlavné faktory, ktoré podmieňujú rozvoj podnikového informačného systému, sú najmä ľahkosť použitia a správy prostredníctvom Web prehliadačov, relatívne nízke náklady a rýchla návratnosť investícií. K ďalším výhodám, ktoré prináša intranet, patrí zlepšená komunikačná infraštruktúra a rýchlejšie osvojovanie nových technológií. To všetko prispieva k celkovej zmene podnikovej kultúry firmy. Intranetové technológie disponujú všetkými prvkami bezpečnej komunikácie ponúkanými pre prostredie internetu, čo v tomto prípade znamená ochranu citlivých informácií cez prístupové práva. Spoločnosť Tronet vyvinula špeciálne intranetové riešenie pre podniky s obchodným názvom wAsistent. Je to multipoužívateľský systém, ktorý maximálne využíva výhody zvolenej platformy. Riešenie wAsistent sa skladá z jednotlivých modulov, ktoré sú navzájom prepojené a spolupracujú nad jednou databázou, majú jednotné grafické rozhranie, ako aj spoločného správcu. Systém využíva prostredie internetového prehliadača a obsahuje tri vrstvy - prvá beží na serveri a využíva SQL databázu. Druhá vrstva predstavuje vlastný WEB a treťou vrstvou je vlastný internetový browser u klienta. Podľa potrieb firmy možno vytvoriť jednotlivé moduly informačného systému: Modul Riadenia obehu dokumentov poskytuje narábanie s dokumentmi v elektronickej podobe od ich vytvorenia a prijatia cez úpravu až po prehľad v dokumentoch. Umožňuje pripojenie ďalších informácií i oznámenie o zmenách stavov dokumentov vrátane kontroly tokov dokumentov (workflow). Modul Vnútorné úlohy má zefektívniť každodenné fungovanie firmy, ako aj organizáciu vlastných povinností. Umožňuje vypísať zoznam zadaných a pridelených úloh, zadať plnenie čiastkových úloh podriadeným aj sebe. Modul umožňuje zadávanie úloh vertikálne smerom dole, ale aj horizontálne v rámci organizačnej štruktúry. V rámci modulu si manažér môže vyžiadať hlásenia o plnení úloh, komunikovať s riešiteľmi a zadávateľmi úlohy, ako aj kontrolovať jej plnenie, prípadne odhaľovať úzke miesta, kde viazne dosiahnutie výsledku. Modul Marketing umožňuje obchodnému a marketingovému oddeleniu aktívnu prácu s klientom. Umožní zaznamenať nielen základné údaje o klientovi, ale aj obsah rokovaní, uzatvorených obchodných prípadov a spracúvať výsledky marketingových prieskumov. Základnou súčasťou tohto modulu je Adresár, ktorý umožní vytvoriť záznam o novom klientovi, pridávať adresy, telefónne čísla, poznámky a pod., ale aj evidenciu kontaktov a fulltextové vyhľadávanie. Pritom je tento modul previazaný s ostatnými časťami systému. Čas sú peniaze. Stará, no až príliš pravdivá myšlienka. Tu je namieste spomenúť modul s názvom Kalendár, ktorý nám pomôže v dnešnom čase plnom stresu a zhonu správne plánovať, nestratiť prehľad a nezabudnúť na schôdzku, telefonát... Kalendár sa môže zobraziť po dňoch, týždňoch, po mesiacoch. Udalosti doň môžeme pridávať, podľa potreby upravovať a vyhľadávať v nich, pričom možno naraz použiť i všetky tri zobrazenia zároveň. Dôležitým modulom je aj Evidencia pošty s funkciami, ako je vstup dokumentov z iných brán (fax, x400, smtp), odosielanie pošty pomocou brán či postupovanie pošty medzi odbormi. Tento modul umožňuje používať viacero podateľní i evidovať poštu podľa spisového poriadku. Podobne ako modul Evidencia pošty je aj modul iCafee samostatnou aplikáciou pre prevádzku internetovej kaviarne. Umožňuje administráciu používateľských účtov, platieb vrátane kreditného systému a množstevných zliav. V súčasnosti sa pripravujú ďalšie aplikácie. WEB publishing bude slúžiť na komplexnú správu publikovania na internete (pridávať, mazať a evidovať články). Modul Diskusia bude viesť internetovú diskusiu. Modul Support bude určený pre predajcov softvéru a zabezpečí podporu v štýle Hot-line. Modul Katalóg je určený na riadenie skladového hospodárstva, tvorbu a publikáciu cenníka s previazanosťou na objednávkový systém. (pr) |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |