|
|||||||||||||||||
Piatok 1.Júna 2001 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nórske vlaky postihol Y2KTrochu oneskorene, ale o to nečakanejšie, problémy s počítačovou chybou roku 2000 postihli posledný deň minulého roku nové vlaky nórskej štátnej železnice. Jej zamestnanci zistili počítačovú chybu v okamihu, keď v ranných hodinách posledného dňa roku 2000 nemohli vypraviť žiadny zo šestnástich nových letiskových expresných vlakov, ani trinásť súprav Signatur zaisťujúcich spojenie na diaľkových tratiach. Počítače v týchto súpravách nedokázali rozoznať posledný dátum lanského roku, čo neočakával žiadny z odborníkov. Tí testovali počítače v obave, či ich nezmätie dátum 1. januára 2001. Testovať dátum 31. decembra 2000 ich však nenapadlo. Technici problém narýchlo vyriešili posunutím dátumu v počítači na 1. január 2001 a súpravy sa znovu rozbehli. Počítačová chyba Y2K sa stala na konci roku 1999 skutočným strašiakom, keď sa ľudia obávali, že počítačové systémy v doprave, zdravotníctve, bankách a kdekoľvek inde prestanú fungovať. Vďaka vynaloženým miliardám dolárov na celom svete a dlhodobým prípravám sa chyba Y2K na konci roka prejavila minimálne. (ČTK) |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |