|
|||||||||||||||||
Piatok 1.Júna 2001 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Proti nelegálnym kópiámNová technológia aktivácie softvéru testovaná prostredníctvom MS Office 2000 Aktivácia produktu (Product Activation) je nová technológia, ktorej cieľom je predovšetkým znížiť rozšírenie nelegálneho softvéru. Práve tento druh kriminality má významný podiel na vysokej úrovni porušovania autorských práv u nás. Princíp je jednoduchý: pri inštalácii zakúpeného produktu je používateľ vyzvaný, aby si ho aktivoval v aktivačnom centre spoločnosti Microsoft. Postup je nenáročný, rýchly a nevyžaduje žiadne zložité kroky. Aktivácia je úplne anonymná a nie je pri nej treba uvádzať žiadne osobné údaje o používateľovi. Zákazník si môže vybrať medzi aktiváciou cez internet alebo prostredníctvom telefónu. Podstatné je, že nová technológia zabraňuje príležitostnému kopírovaniu softvéru. Používateľ si tak môže byť istý, že jeho legálne nadobudnutý softvér nebude zneužívať nikto iný. Ďalšou pozitívnou črtou je očakávaný nárast ziskov pre predajcov softvéru, ktorí dosiaľ prakticky nemali možnosť brániť sa pred konkurenciou zo strany nelegálne kopírovaných programov. Nová technológia je dnes súčasťou balíka Office 2000 v niekoľkých vybraných krajinách (Austrália, Brazília, Kanada, Čína, Hongkong, Nový Zéland a USA), kde sa vďaka nej podarilo významne znížiť nelicencované používanie produktov. Teraz bude implementovaná do všetkých budúcich verzií produktov Office, Windows, Visio, Visual Studio a ďalších. Postup pri aktivácii je nasledujúci: po inštalácii softvéru je zákazník vyzvaný, aby ho aktivoval. Určitý čas ho môže používať bez aktivácie jednotlivé aplikácie môže spustiť 50-krát, operačné systémy môže používať 30 dní od prvého štartu. Pokiaľ k aktivácii nepríde, funkčnosť produktu sa zníži na takú úroveň, že bude prakticky nepoužiteľný. V prípade, že je produkt aktivovaný prostredníctvom telefónu, musí zákazník nahlásiť krajinu, v ktorej je produkt aktivovaný a automaticky generované identifikačné číslo (ID). Aktivačné centrum mu obratom oznámi potvrdenie o aktivácii spolu s kódom, ktorý umožní ďalšie používanie produktu. V prípade využitia internetu je ID odoslané automaticky a zákazník tak zadá iba meno krajiny. Technológia počíta s bežnou výmenou komponentov počítača, takže zákazníci môžu vykonať upgrade bez potreby opätovnej registrácie. (jz) |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |