Hospodársky denník
USD50,489 Sk
EUR42,837 Sk
CHF28,161 Sk
CZK1,255 Sk
  Piatok  1.Júna 2001
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Namiesto reklamy skúsenosť

Spoločnosti, ktoré utrácajú veľké peniaze za marketing svojej značky na internete a dúfajú, že tým prilákajú mladých a trendových zákazníkov k svojim internetovým stránkam, prehliadajú najziskovejší zákaznícky segment a najjednoduchšie marketingové riešenia. Vyplýva to z výsledkov štúdie o výdavkoch na on-line marketing, ktorú vypracovala poradenská spoločnosť Accenture a firma On-line Insight.

Firmy by mohli podstatne zvýšiť výnosy z on-line marketingových aktivít, pokiaľ by sa zamerali na desať percent populácie, ktorá nakupuje takmer 70 percent všetkého tovaru on-line. Týchto desať percent sa skladá väčšinou z ľudí vo veku 35 rokov a starších. „Nie sú to tínedžeri, ktorí sú často spájaní s internetom,“ uvádza štúdia.

Najlepšou cestou, ako osloviť kupujúcich zákazníkov, je poskytnúť im namiesto masívnej reklamy značky pozitívnu skúsenosť a hlavne zistiť, kto je skutočne ich zákazníkom. Ich potreby v rôznych segmentoch sú totiž značne odlišné a webová stránka by nemala byť navrhnutá univerzálne pre všetkých. Prekvapujúcim zistením je, že takmer tretina on-line zákazníkov nie je motivovaná cenou. Omnoho dôležitejšia je pre nich rýchlosť webovej stránky, jednoduchosť použitia, bezpečnosť a celkový výber značky. Tajomstvo vybudovania značky netkvie ani tak v obrovskej reklame, zaujímavom logu alebo častom prudkom znižovaní cien, ale spočíva skôr v plnom pochopení zákazníkových potrieb a v poskytnutí výnimočnej skúsenosti šitej na mieru.

Prieskum zrealizovaný v USA sa zameral na priania viac ako 2000 on-line kupujúcich, ktorí využívali stránky B2C (obchod so spotrebiteľmi) zo 17 odvetví vrátane automobilového priemyslu, komunikácie, finančných služieb, high-tech, zdravotníckych služieb, maloobchodov a cestovania.

(ČTK)

Počasie

Dnes bude premenlivá oblačnosť a na väčšine územia prehánky, ojedinele aj búrky. Ochladenie. Najvyššia denná teplota 16 až 20, na severe okolo 14, na horách vo výške 1500 m 5 stupňov. Severozápadný až severný vietor 3 až 7, na juhozápade a miestami aj na východe 7 až 11, v nárazoch okolo 15 m/s, neskôr zoslabne. V sobotu bude oblačno, na juhu časom až polooblačno. Miestami prehánky alebo občasný dážď, ojedinele aj búrky. Nočná teplota 12 až 8, denná teplota 19 až 23 stupňov, na severozápade aj chladnejšie. V nedeľu bude prevažne veľká oblačnosť a početné prehánky, miestami aj búrky. Veterno. Nočná teplota 13 až 9, denná teplota 17 až 21, na severe okolo 15 stupňov. Slnko vyjde zajtra o 4.57 a zapadne o 20.43 hod.

Amsterdamdážď16
Atényjasno32
Belehradoblačno25
Berlínprehánky14
Bratislavaoblačno21
Bruselprehánky16
Budapešťoblačno20
Bukurešťoblačno29
Frankfurtprehánky19
Helsinkioblačno10
Istanbulpolooblačno28
Kodaňprehánky15
Lisabonpolojasno30
Londýnprehánky16
Madridpolojasno32
Milánopolojasno30
Moskvaoblačno13
Osloprehánky14
Parížpolooblačno24
Prahaprehánky16
Rímpolojasno28
Sofiapolojasno26
Štokholmpolojasno15
Varšavaprehánky17
Viedeňoblačno19
Záhreboblačno26
Ženevaoblačno21

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.