Hospodársky denník
USD50,794 Sk
EUR43 Sk
CHF28,261 Sk
CZK1,268 Sk
  Streda  13.Júna 2001

Obal z hladkej lepenky

Digitálny prenos grafických podkladov

Názov akciovej spoločnosti a jej výrobkov sa stal európskym pojmom. Okrem toho, že získava ocenenia za kvalitu, invenciu, nápaditosť na medzinárodných veľtrhoch, láme aj svoje interné rekordy. Nedávno sme písali o tom, že získali zlatú medailu za pyramídový obal na fľašu, bez doplňujúcich vložiek. V Brne zaujal aj súťažný výrobok Grafobalu, obal na grilovacie brikety. Podobne by sme mohli písať aj o úspechoch a oceneniach z nedávnej minulosti, napríklad o obaloch na jemné trubičky, na mydlo alebo o súbore odnosiek na šesť fliaš piva. Okrem toho v poslednom hospodárskom roku 2000 dosiahli viaceré úspechy. Po prvý raz v histórii sa im podarilo až 50 % výrobkov predať do cudziny. Zvýšili aj výrobu svojej kľúčovej komodity, a to obalov z hladkej lepenky. Vyrobili ich viac ako 10-tisíc ton, a to je druhý rekord. Cieľové skupiny odberateľov sa nachádzajú hlavne v neďalekej cudzine. Má to celkom prozaické príčiny. Niežeby sa ich výrobky nepáčili odberateľom aj zo vzdialenejších krajín (vyvážajú do Česka, Poľska, Maďarska, Nemecka, Rakúska, ale aj do Ruska a Slovinska). Ako nám povedal marketingový manažér Marián Gaža, k tomu všetkému patrí aj rekordný obrat. Cieľoví odberatelia sa predsa obmedzujú vzdialenosťami. Produkcia Grafobalu zaberá z hľadiska prepravného veľký objem. Transportné náklady sa odvíjajú od počtu kilometrov a nevyťaženosti vozidla. V máji naplno rozbehli nové CTP zariadenie na prenos grafických podkladov. Toto zariadenie umožňuje grafické podklady od zákazníka preberať v digitálnej forme, bez „sprostredkovateľa“, čo býval zvyčajne film. Touto metódou sa im podarilo výrazne zvýšiť aj produktivitu a pritom skvalitniť aj tlač.

Matúš Hrabal

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.