Hospodársky denník
USD50,794 Sk
EUR43 Sk
CHF28,261 Sk
CZK1,268 Sk
  Streda  13.Júna 2001

Na internet idete zadarmo

Stačí, keď máte pevný telefónny prístroj

Vstupom na slovenský trh vlani v októbri odštartovala spoločnosť čosi ako tichú revolúciu v ponuke alternatívnych telekomunikačných a internetových služieb. Kiwwi Slovensko je 100-percentnou dcérskou spoločnosťou rakúskej matky. Pokiaľ ide o ponuku klientom, „orientujeme sa na dve oblasti, v každej prísne vymedzujeme inú cieľovú skupinu zákazníkov. Tzv. hlasovú službu, teda prakticky klasické telefonovanie cez pevnú linku technológiou VoIP, poskytujeme firemnému sektoru, od malých a stredných podnikateľov a živnostníkov, ktorí majú telefónny účet pomaly sa blížiaci bežnému účtu domácnosti, až po veľké firmy. Nepredávame pritom žiadne hardvérové riešenia, zákazník nemusí dokupovať nijaké prídavné zariadenia. Naopak, ponúkame mu možnosť jednoducho ušetriť na telefónnych účtoch. Vieme zabezpečiť šetrenie na úrovni 20 až 40 %, v závislosti od typu a dĺžky hovoru“, hovorí Stanislav Vencel, generálny riaditeľ Kiwwi Slovensko. Výrazné šetrenie sa prejavuje najmä pri telefonovaní do zahraničia.

A ako prakticky funguje takýto prenos hlasu? „Od zákazníka presmerujeme telefonát cez linky ST na náš uzol umiestnený v každom z ôsmich krajských miest. Z uzla vezmeme hovor do siete kiwwi a nasmerujeme ho až na miesto určenia. Zákazník vôbec nemusí vlastniť počítač, iba štandardný pevný telefónny prístroj. Účet za telefón mu potom vytvoria dve zložky. ST zaplatí za lokálne pripojenie, akoby volal miestny hovor, a nám za nadstavbu v závislosti od typu hovoru. Medzinárodné hovory účtujeme po sekundách, čo považujeme za najobjektívnejší spôsob. Spoločnosť rozširuje služby aj pre radových občanov. Priam ako bomba zapôsobila správa, že od decembra ako prvý provider v SR poskytuje bezplatné internetové pripojenie. S. Vencel je lakonický: „Chceli sme byť prví na Slovensku (V ČR bolo kiwwi až štvrté, v Maďarsku prvé). Vo vyspelých krajinách je to normálny trend. U nás si ľudia stále nezvykli na to, že by mohli dostávať kvalitnú internetovú službu zadarmo. Pre nás bolo podstatné prvenstvo, určité náklady navyše sme si schopní dovoliť. Ponúkame v podstate veľmi jednoduchý produkt, cieľovou skupinou sú drobní zákazníci, ktorí sa k internetu pripájajú cez modem (dial-up).“ Pravda, bez určitého poplatku sa to však predsa nezaobíde. Odberatelia sú zatiaľ nútení platiť ST za lokálne pripojenie do našich uzlov. Keďže však kiwwi má vybudovanú sieť v ôsmich krajských mestách a ST spoločnosti udelilo najvýhodnejšiu A-tarifu, lacnejší prístup na internet nemá zákazník nikde.

Beata Havranová

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.