Hospodársky denník
USD50,794 Sk
EUR43 Sk
CHF28,261 Sk
CZK1,268 Sk
  Streda  13.Júna 2001
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Bez nepríjemných prekvapení

Reťazec zabezpečuje štandard služieb

V okolí hotela Holiday Inn Bratislava pomaly ustáva stavebný ruch. „Možno si to verejnosť dosiaľ ani nevšimla, ale investujeme každý rok priebežne tak, ako sa tvoria nové prostriedky,“ hovorí Ing. Ján Kučera, generálny riaditeľ hotela. Tvrdí, že hotel potrebuje obnovu každé štyri roky, ale Hotel Holiday Inn uprednostňuje financovanie opráv a investície z vlastných, ešte nezdanených zdrojov. V minulom roku hotel uzatvoril úspešnú sezónu. „Vďaka tomu, že na rozdiel od mnohých nepodceňujeme marketing,“ hovorí Ing. Adriana Darázsová, manažérka marketingu a predaja. Sieť hotelov Holiday Inn patrí k najväčším na svete a prevádzkuje viac než 2100 hotelov vo viac ako 60 krajinách sveta. Ten bratislavský otvorili 4. októbra 1996 a podľa kategorizácie hotelových zariadení v rámci siete patrí k štandardným hotelom Holiday Inn. Hotelová spoločnosť Bass Hotels and Resorts, ktorá hotelovú sieť vlastní, garantuje svojim klientom v celej sieti rovnakú úroveň služieb. Vďaka vlastnej skúsenosti z cestovania do cudzích krajín vždy s obavami očakávame, ako nás prekvapí

úroveň hotela,

ktorý si vyberáme z katalógu. To sa klientovi v medzinárodných hoteloch nemôže stať. Viesť takéto hotely je celá veda a pracovníci Holiday Inn Bratislava ho riadia skutočne kvalifikovane a profesionálne. Vo veľkej miere im pomáha súbor manuálov obsahujúcich pracovné štandardy, medzi nimi aj kvalitatívne. Adriana Darázsová oceňuje, že štandardy medzinárodných hotelových spoločností sú mimoriadne flexibilné a každé 2-3 roky sa inovujú. Na rozdiel od iných štátov, ktoré hotelové štandardy ponechávajú riadeniu na podnikovej úrovni, v našej republike sú kvalitatívne štandardy legislatívne upravené vyhláškou MH SR č. 125/1995 Z. z. o kategorizácii. Prísna štátna regulácia štandardov, ktorá nesledovala alebo len po časovom odstupe prihliadala na svetové trendy, dosiaľ podceňuje trhovú funkciu štandardov. Na tom si postavili vlastný úspech hotelové spoločnosti, ktoré v 80. a 90. rokoch rýchle expandovali za hranice a dnes dosiahli vysoký stupeň globalizácie. Obsah štandardov sa stáva ich nástrojom propagácie a poskytuje hosťovi istý komfort, zaručuje určitý spôsob správania sa personálu a kvalitu každého detailu danej služby, čím sa dosahuje spokojnosť hosťa. „Hotelové štandardy, to sú

pravidlá hry,

ktoré každý zamestnanec musí poznať,“ hovorí Adriana Darázsová. Nielen vybavenie hotela, ale každá funkcia je podrobne opísaná v objemných manuáloch. Jeden z najdôležitejších je „Guest Relation Manual“, ktorý nielen upravuje spôsob vzťahu k hosťovi, ale dáva aj návod na riešenie jeho sťažností. Tie sa vyskytnú aj v tých najlepších hoteloch, takže pracovník musí zvládnuť aj psychológiu trhu. Manuály nie sú potrebné len na výkon práce a zabezpečenie chodu hotela, ale aj na kontrolu. „Priznám sa, že keby som zo svojej funkcie musela zabezpečiť toto všetko sama, nezvládla by som to a nebola by som v práci taká úspešná,“ priznáva Adriana Darázsová. „Ako pracovník dostávam z centra veľa informácií a práca je založená na logickej báze. Všímam si, že niektorí považujú za marketing len jednu z jeho častí, ako napríklad podporu predaja alebo reklamu. V našom hoteli máme podrobné informácie z prieskumu trhu doma i v zahraničí, osobitne v Rakúsku, pretože Viedeň je pre nás veľký konkurent. Na základe dobrej informácie viem presvedčiť zákazníka, aby prišiel k nám a nezostal vo Viedni.“

Hotel Holiday Inn Bratislava musí na medzinárodnej aréne obhájiť svoje miesto medzi stovkami najlepších hotelov na svete. Ako mestský hotel vchádza do tejto arény spolu s Bratislavou a jej „ruchom“, ktorý by sa mal rovnať ruchu európskeho veľkomesta. Žiaľ, hotelu sa dostáva málo pomoci zo strany mesta, informačnej služby BIS a rovnako aj od cestovných kancelárií ponúkajúcich

doplnkové služby

v Bratislave. Hotel, zachraňujúc, čo sa dá, supluje ich povinnosti a hľadá zdroje propagačných materiálov kde len vie. Malo by to byť opačne - hotel s takými vynikajúcimi kontaktmi do zahraničia, ako aj s veľkými medzinárodnými aktivitami priamo na pôde hotela, by mal byť „zavalený“ informáciami, letákmi a prospektami o aktivitách, ktoré by mohli zaujať hotelových hostí. To len potvrdzuje, že mestská a kultúrna turistika je u nás zatiaľ len v plienkach. „Musím spracúvať ponuky na pobyty v Bratislave sama. Ak o ne požiadam cestovné kancelárie, ponuka príde nekompletná či nedostatočne podložená propagačným materiálom, alebo len v slovenčine. A tak ich spracúvaním strácam drahocenný čas, ktorý by som mohla využiť na vyhľadávanie veľkokapacitných obchodov,“ objasňuje situáciu Adriana Darázsová. Pri tom všetkom takmer neuveriteľne zneje informácia, že Hotel Holiday Inn Bratislava je vďaka profesionalite jeho pracovníkov obsadený veľmi dobre, dokonca tak, ako sú obsadené členské hotely v európskych veľkomestách.

Rudolfa Vallová

Počasie

Dnes bude jasno až polojasno, na severe miestami prechodne oblačno a ojedinele prehánky. Najvyššia denná teplota 21 až 25, na Kysuciach, Orave, v Liptove a na Spiši okolo 19 stupňov. Slabý premenlivý vietor. Teplota vo výške 1500 m okolo 10 stupňov. Vo štvrtok bude oblačno, časom až polooblačno. Lokálne prehánky, ojedinele aj búrky. Nočná teplota 11 až 6, denná teplota 22 až 26 stupňov. V piatok bude polooblačno, popoludní lokálne až oblačno a ojedinele prehánky alebo búrky. Nočná teplota 13 až 9, v údoliach okolo 6, denná teplota 23 až 27 stupňov. Slnko vyjde zajtra o 4.53 a zapadne o 20.52 hod.

Amsterdamoblačno17
Atényjasno29
Belehradpolooblačno21
Berlínoblačno17
Bratislavapolojasno23
Bruseloblačno16
Budapešťoblačno21
Bukurešťoblačno24
Frankfurtoblačno21
Helsinkidážď10
Istanbulpolooblačno27
Kodaňoblačno18
Lisabonjasno18
Londýndážď17
Madridjasno29
Milánodážď21
Moskvapolooblačno12
Oslodážď14
Parížpolooblačno20
Prahaoblačno19
Rímdážď22
Sofiadážď19
Štokholmoblačno14
Varšavapolooblačno19
Viedeňoblačno22
Záhrebdážď19
Ženevapolooblačno19

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.