Hospodársky denník
USD50,361 Sk
EUR43,008 Sk
CHF28,196 Sk
CZK1,266 Sk
  Štvrtok  14.Júna 2001

Záujem určí profil trhov

Malí a strední podnikatelia dominujú

Predajné trhy orientované výhradne na slovenské výrobky, ktoré OZ Kovo organizuje na podporu zamestnanosti, otvorili včera v Banskej Bystrici. Na 120 pozvaní reagovalo 50 výrobcov a obchodníkov a viac ako 20 ľudových remeselníkov. Na predajných trhoch má prevahu textil, nechýbajú výrobcovia nábytku, kožených kabeliek a najmä letného sortimentu tovaru. Skúsenosti ukazujú, že väčší záujem o podujatie prejavujú malí a strední podnikatelia ako veľké firmy a na základe toho možno očakávať aj budúce profilovanie tejto akcie. Pri tendroch sa často uprednostňujú zahraničné výrobky, hoci slovenské majú porovnateľnú kvalitu aj cenu. Z hľadiska zamestnanosti je podľa ich názoru systémovejším krokom podpora kúpy domácich výrobkov ako riešenie formou verejnoprospešných prác. Na tri dni trvajúcich trhoch možno s vlastnými výrobkami nájsť aj štyri odborné učilištia. Je záujem otvoriť predajné trhy postupne vo všetkých krajských mestách, a tak ešte v tomto roku ich otvoria v Košiciach a v Topoľčanoch. Záujem o trhy prejavili aj v Prešove, Nitre a v Žiline.

Peter Farárik

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.