Hospodársky denník
USD50,466 Sk
EUR43,03 Sk
CHF28,189 Sk
CZK1,27 Sk
  Piatok  15.Júna 2001

Semafor

Francúzska sieť pre vlaky vysokých rýchlosti (TGV) po slávnostnom otvorení 7. júla uvedie o tri dni neskôr do trvalej prevádzky trať Paríž - Marseille. Vytvorí sa tak nová železničná spojnica od prístavu Calais pri Lamanšskom prielive na severe krajiny cez celé Francúzsko až do prístavu Marseille na juhu. V minulých dňoch uskutočnila francúzska železničná spoločnosť SNCF generálnu skúšku spôsobilosti trate. Súprava TGV prešla z Calais do Marseille bez zastávky za menej ako 3,5 hodiny. Cestovný poriadok však predpisuje čas na prekonanie vzdialenosti medzi oboma mestami na šesť hodín.

Pred krachom

Hodnota akcií britského prevádzkovateľa železničných tratí spoločnosti Railtrack od februára tohto roka klesla z 1030 pencí (17,13 EUR) o viac ako dve tretiny, na 319,5 pence. Silný pokles kurzu akcií spoločnosti nastal od začiatku júna po tom, čo investičná banka ABN Amro uverejnila výsledky svojej analýzy v Railtracku. Vzhľadom na rastúce dlžoby akciovej spoločnosti hrozí, že jej kapitál bude zničený. Akcie vraj teraz nemajú väčšiu hodnotu ako 58 pencí.

Päť hodín

Rusko má od tohto pondelka trať, po ktorej premávajú vlaky na niektorých miestach rýchlosťou až vyše 200 kilometrov za hodinu. Trať spája Moskvu s Petrohradom a 700 kilometrov medzi nimi prekoná za menej ako päť hodín. Doteraz na ňu rýchliky potrebovali osem až deväť hodín. Nový vlak dostal meno Nevskij express. Lístok stojí 900 rubľov (takmer 30 USD).

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.