Hospodársky denník
USD50,466 Sk
EUR43,03 Sk
CHF28,189 Sk
CZK1,27 Sk
  Piatok  15.Júna 2001

ŽEL 2001 bolo v Žiline

Priamo s autormi príspevkov

Transformáciu Železníc Slovenskej republiky na dve samostatné spoločnosti označil námestník riaditeľa ŽSR Ladislav Saxa na otvorení 8. ročníka medzinárodného sympózia ŽEL 2001 za najdôležitejšiu úlohu v blízkej budúcnosti. Ako uviedol, jedna zo spoločností by mala riadiť a udržiavať dopravnú cestu a druhá by mala byť zameraná na poskytovanie obchodných služieb v oblasti dopravy tak, ako je to bežné aj v iných európskych krajinách. Druhá zo spoločností by pritom mala vzniknúť vyčlenením troch divízii zo súčasného podniku ŽSR (divízie osobnej dopravy, divízie nákladnej dopravy a divízie koľajových vozidiel). Jestvovanie jednej unitárnej železničnej spoločnosti sa podľa slov L. Saxu ukázalo v doterajšej histórii ŽSR ako neefektívne. Potvrdzuje to vývoj hospodárenia a sústavné narastanie straty, aj keď ŽSR pri svojom vzniku v roku 1993 boli oddlžené a hospodárenie začínali na nule.

Medzinárodné sympóziá sa tradične konajú na pôde Žilinskej univerzity, pričom po prvý raz sa uskutočnilo aj s podporou Európskej komisie. Záštitu nad celým podujatím prevzal generálny riaditeľ Železníc SR Andrej Egyed a rektor Žilinskej univerzity Prof. Ing. Milan Dado. Na dvojdňovom podujatí svoje najnovšie poznatky z oblasti výskumu a vývoja železničnej dopravy prezentovali odborníci z celej Európy a hostia z Číny. Novinkou v organizácii sympózia boli „postery“ - prezentácie príspevkov, ktoré nebolo možné z časových dôvodov zaradiť do programu, pričom záujemcovia o prezentovanú tematiku mohli diskutovať priamo s autormi príspevkov. V rámci programu sympózia predstavili svoje najzaujímavejšie produkty z oblasti železničnej techniky a technológie viacerí naši aj zahraniční výrobcovia.

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.