Hospodársky denník
USD50,466 Sk
EUR43,03 Sk
CHF28,189 Sk
CZK1,27 Sk
  Piatok  15.Júna 2001
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Tradícia menom Becherovka

Tradícia menom Becherovka

"Kto z nás by sa aspoň raz nechcel vrátiť do starých "zlatých" časov, keď sa nikto nikde neponáhľal, vzduch bol čistejší, voda sladšia, slová úprimnejšie, činy skutočnejšie, ženy krásnejšie a muži odvážnejší? S Becherovkou sa vám to môže podariť." Jeden z úsmevnejších sloganov spoločnosti Jan Becher je dnes dozaista raritou a perlou pri logu svetoznámej značky. Tá začala písať svoju históriu v roku 1807, keď to bol len žalúdočný likér podľa originálnej receptúry lekárnika Josefa Bechera. Od roku 1841 sa postupne pod vedením jeho syna Johanna z neho stal likér vo veľkom štýle pod názvom Becherovka, ktorú následníci zabezpečili ochrannou známkou a začali s expanziou.

Dnes je spoločnosť Jan Becher Karlovarská Becherovka, a.s., jednou z najúspešnejších spoločností na domácom a zahraničnom trhu. Vďaka privatizácii (po roku 1997, kedy postupne 89% akcií odkupuje SALB, s.r.o.) a následnej podpore jedného z podielnikov SALB, nadnárodného nápojového koncernu Pernod Ricard, ktorý je nielen jednotkou v eurozóne, ale patrí aj k najväčším producentom alkoholických a nealkoholických nápojov vo svete, má aj spoločnosť Jan Becher Karlovarská Becherovka, a.s. ďalšieho strategického partnera na upevňovania pozícií na trhu. S týmto cieľom založila na jeseň roku 1998 na Slovensku dcérsku spoločnosť Jan Becher – Slovensko s.r.o., ktorá začala s vlastnou distribúciou od 1.4.1999.

Obchodný obrat spoločnosti tvoril za minulý rok 1, 0836 mld. Kč, čo je oproti predchádzajúcemu roku nárast o 46 %. Napriek tomu, že čistý zisk zostal v porovvnaní s tým istým obdobím na rovnakej úrovni, je to podľa generálneho riaditeľa Jan Becher - Slovensko, s.r.o. Michala Kredátusa v súlade s krátkodobými cieľmi firmy Jan Becher v zmysle splnenia objemových privatizačných cieľov, ako aj v strategickom záujme budovania značky. Nielen rôznymi letákovými akciami v maloobchodných reťazcoch na celom území Slovenska, ale ako prvá v minulom roku začala v rámci maloobchodnej siete oslovovať spotrebiteľov pridanými hodnotami v takej miere a šírke ponuky. Uviedla na trh darčekové balenia s porcelánovými pohárikmi ako aj sklenenými pohármi, pre zberateľov Millenium Collection s piatimi miniatúrnymi fľaštičkami s etiketami z rôznych historických fáz vývoja Becherovky, letné balenie s dvojlitrovým tonicom k litrovej fľaši Becherovky zadarmo, exkluzívnu plechovú tubu, a predovšetkým termotašky so širším využitím najmä pre piknikovanie. Slovensko má podľa M. Kredátusa špecifické postavenie, čo je dané aj historickým vývojom. Ide totiž o najväčší exportný trh pre Becherovku. Veď podľa jeho slov vývozný cieľ Jan Becher, a.s. (2,25 mil. litrov bylinných liehovín) sa dosiahol najmä vďaka silnému výkonu Jan Becher - Slovensko, s.r.o. Slovenský trh v roku 1999 predstavoval asi 60% exportu ej Becherovky, čo predstavuje niečo viac ako 15% predaja na českom trhu. Treba však podotknúť aj to, že dobré výsledky dosahuje predaj i na nemeckom a poľskom trhu, ktoré patria ako okolité krajiny v strednej Európe medzi priority spoločnosti.

Spoločnosť Jan Becher splnila v minulom roku všetky plánované objemové ciele. Tie boli, pokiaľ ide o produkciu bylinných liehovín stanovené na 12,5 mil. litrov v roku 1999, a pokiaľ ide o nealkoholické nápoje na 12 mil litrov, kde dokonca výroba v Otoviciach prekročila cieľ o viac ako jeden milión. Samozrejme, spoločnosť nemieni zaostať ani v rozširovaní ponuky značiek. Ako prezradil jej generálny riaditeľ, tu na Slovensku ponúkajú nielen značky ako klasickú Becherovku či Rapid horkú bylinnú liehovinu z karlovarskej produkcie, ale aj medzinárodné značky z portfólia Pernod Ricard, ako napríklad írsku whiskey Jameson alebo pravý kubánsky rum Havana Club. Novým cieľom je vybudovať na slovenskom trhu celkom novú kategóriu, a to premixy (miešané nápoje v spotrebiteľskom balení). "Prvou lastovičkou je BETON v 0,25 l fľaškách (názov vznikol zo spojenia Becherovka a tonic, namiešanej podľa pôvodnej receptúry). Pre zákazníka v maloobchode aj gastronómii v budúcnosti určite pripravíme ešte ďalšie špeciálne značky pripravené podľa pôvodných receptúr z bohatého archívu rodiny Becherovcov," uviedol generálny riaditeľ.

(sb)

Kontakt:

Jan Becher - Slovensko, s. r. o.

Dohnányho 16

821 08 Bratislava 2

Tel.: 07/50202014

Fax: 07/55571482

(sb)

Počasie

Dnes bude prevažne polojasno, popoludní pri zväčšenej oblačnosti ojedinele prehánky alebo búrky. Najvyššia denná teplota 24 až 28, na severe okolo 22, na horách vo výške 1500 m 15 stupňov. Slabý premenlivý vietor.

V sobotu bude jasno, polojasno, popoludní pri zväčšenej oblačnosti ojedinele prehánky alebo búrky. Nočná teplota 16 až 12, denná teplota 27 až 31, v severných oblastiach okolo 25 stupňov. V nedeľu bude polojasno až oblačno, miestami prehánky alebo búrky. Nočná teplota 18 až 13, denná teplota 22 až 26, v nížinách stredného a východného Slovenska do 30 stupňov.

Slnko vyjde zajtra o 4.53 a zapadne o 20.52 hod.

Amsterdam

dážď20

Atény

jasno30

Belehrad

jasno22

Berlín

polooblačno21

Bratislava

polojasno26

Brusel

prehánky19

Budapešť

polooblačno23

Bukurešť

dážď20

Frankfurt

oblačno23

Helsinki

jasno15

Istanbul

dážď23

Kodaň

oblačno18

Lisabon

polooblačno17

Londýn

dážď16

Madrid

jasno29

Miláno

oblačno23

Moskva

polooblačno14

Oslo

jasno14

Paríž

oblačno23

Praha

oblačno23

Rím

jasno30

Sofia

polooblačno15

Štokholm

jasno18

Varšava

dážď22

Viedeň

oblačno25

Záhreb

polooblačno21

Ženeva

dážď18

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.