Hospodársky denník
USD49,872 Sk
EUR42,927 Sk
CHF28,064 Sk
CZK1,265 Sk
  Utorok  19.Júna 2001

Bontón v ťahu

Glosuje Zuzana Krútka

O Japoncoch je známe, že sú mimoriadne zdvorilí. Aj k obchodnej téme telefonického rozhovoru vraj prikročia až potom, čo sa zdvorilo povypytujú na zdravie celej rodiny. My na Slovensku nie sme až takí úzkostlivo slušní, ale tiež vieme, že ak chceme niečo dosiahnuť a nadviazať normálny medziľudský kontakt, patrí sa aspoň pekne pozdraviť a používať zvraty ako „bol by som vám veľmi povďačný“, „keby ste boli taký láskavý“ a pod. Pravda, kým to všetko zo seba vysúkate, čas beží. A to nás môže od 1. júla čosi stáť. Podľa ST sa cena impulzu znížila, takže hovory by mali byť lacnejšie. O tom, že sú impulzy zároveň aj kratšie a že za každé jedno spojenie zaplatíme zvlášť, sa ich predstavitelia príliš nerozširujú. Čo nám teda zostáva? Byť struční. Odpustíme si zdvorilostné formulky alebo si nás spletú s rapkáčom.

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.