Hospodársky denník
USD50,01 Sk
EUR42,901 Sk
CHF28,124 Sk
CZK1,258 Sk
  Piatok  22.Júna 2001

Zámerom je vždy zákazník

Skutočný dosah zvýšenia cien je 5 až 7 percent

Vyše 450-tisíc klientov stredného Slovenska evidujú Slovenské telekomunikácie (ST). Občanov vzrušila v máji informácia o zvyšovaní poplatkov, ktorá spôsobila 3- až 4-krát vyšší odlev klientov. Podľa prezidenta ST Ladislava Mikuša 16 % zákazníkov ruší telefóny pre cenu a 15 % pre neschopnosť platby. Dodal, že takmer 16 rokov sa v SR nezvyšoval mesačný poplatok. Zmeny sa začali už vlani prechodom na osemmiestne číslo. Strategickým zámerom pre ST je zákazník a orientácia na kľúčové firmy s tým, aby sa súbežne vytváral balík produktov. Hoci k zmenám dochádza v noci na 1. 7. 2001, už od 19. júna si záujemcovia môžu zakúpiť telefónne karty za znížené ceny. Zmeny sa týkajú smerových čísel, sprehľadnenia cien volaní, zvýšenie cien súčasných miestnych volaní, presunutie 1/6 medzimestských volaní do miestnych, čo znamená zlacnenie o 60 %, čo uvítajú regióny, zníženie medzinárodných volaní o 17 až 21 %, zvýšenie mesačného poplatku na 199 Sk bez DPH, zníženie za zavedenie prípojky pre podnikateľov o 2000 Sk bez DPH a nové ceny internetových a mobilných volaní. Skutočný dosah na klientov ST, ktorých je 1,6 milióna, bude predstavovať zvýšenie cien o 5 až 7 %.

Eva Berčíková

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.