Hospodársky denník
USD50,01 Sk
EUR42,901 Sk
CHF28,124 Sk
CZK1,258 Sk
  Piatok  22.Júna 2001

Semafor

Francúzske železnice (SNCF) sa bránia zahraničnej konkurencii. Ich predstaviteľ Patrick Charpentier na mníchovskom veľtrhu Transport - Logistic 2001 v diskusii na odbornom seminári povedal, že SNCF nie sú proti konkurencii, ale ony už konkurenciu majú, nákladné automobily. Priznal, že vo vedení francúzskych železníc prevládajú námietky proti tomu, aby na koľaje prišiel konkurovať v preprave tovarov aj niekto ďalší.

Rakúska doprava

Rakúsku hrozí, že po rozšírení EÚ o krajiny strednej a východnej Európy ho zavalí lavína vozidiel z východu, pretože po vstupe nových členov prestanú platiť ročné limity na vjazd nákladných vozidiel na rakúske územie. Podľa prognóz sa doprava nákladov po železnici medzi Rakúskom a spomínanými krajinami do roku 2015 zvýši o 100 %. K tomu prispejú aj budované koridory. Z nich dva idú aj cez Slovensko. Koridor 2B vychádza z Prahy a končí sa v Budapešti, pričom prechádza cez Bratislavu. Koridor 6B bude spájať poľské Katovice so slovinským prístavom Koper na pobreží Jadranského mora a pôjde tiež cez Bratislavu.

Modrý šíp

Do ponúk cestovných kancelárií vstúpil nový produkt. Z múzea dopravy na bratislavskej Hlavnej stanici vyrazil k úpätiu Malých Karpát do Smoleníc motorový vlak - železničný veterán - Calm 274.004 z roku 1934, nazývaný Modrý šíp. Tentoraz dostal ďalšie meno - Vínny expres. Pripravujú sa aj ďalšie trasy: Nádherná cesta do minulosti (Piešťany - Pezinok - Svätý Jur) a Plnou parou do Malých Karpát (Bratislava - Pezinok - Červený Kameň).

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.