Hospodársky denník
USD50,01 Sk
EUR42,901 Sk
CHF28,124 Sk
CZK1,258 Sk
  Piatok  22.Júna 2001

Majonézami z Popradu až do Česka

Medzi hlavných slovenských výrobcov majonézových omáčok sa prepracovala po deviatich rokoch svojej existencie popradská firma Perkins, s. r. o. Výrobky pod obchodným názvom Majolenka, Majonéza Racio a Tatárska omáčka podľa marketingových výskumov v roku 1999 boli po výrobkoch Hellmans u nás najžiadanejšie. Firmu založil jej súčasný majiteľ Peter Bendik v ére malej privatizácie v roku 1992 z prevádzkarne lahôdok spoločnosti Zdroj Poprad s 20 zamestnancami, s ktorými dosiahol ročný obrat 6 mil. Sk. Odvtedy Perkins prešiel niekoľkými zmenami či už vo výrobnom procese, v obchodnej stratégii alebo v investičných zámeroch, ktoré boli pozitívne. V súčasnosti firma produkuje vo vlastných priestoroch s rozlohou 9500 štvorcových metrov a okrem hlavnej komodity už spomínaných majonézových omáčok, v rámci rozšírenia sortimentu opúšťa výrobné linky Perkinsu viac ako 20 druhov šalátov, aspiky a známy je aj jej bagetový a žemľový program. Sezónnosť v predaji majonézy a šalátov sa snaží majiteľ vyvážiť produkciou kečupov, horčice a cestovín. Do technológie od vzniku firmy zainvestoval približne 30 mil. Sk a ďalšie milióny by mali v nasledujúcom období prúdiť do chladiarenského systému, dobudovania areálu o skladovacie priestory a do zavedenia nového informačného systému. Doterajšie investície sa prejavili v prevažne automatizovanom výrobnom procese so špičkovou technológiou. Zámerom Perkinsu je dostať svoje výrobky v požadovanej kvalite ku zákazníkovi, preto dopravu rieši individuálne prostredníctvom 20 nákladných vozidiel s chladiacimi agregátmi. Má redistribučný sklad v Trenčíne, z ktorého dokáže pružnejšie zabezpečiť zásobovanie pre Západoslovenský kraj. Portfólio odberateľov firmy je široké – od štandardných maloobchodov až po super- a hypermarkety. Základným cieľom firmy je udržať si pozíciu na Slovensku a pokiaľ to bude možné, presadiť sa svojimi výrobkami aj za hranicami Slovenska. Zaujímavý sa pre ňu ukazuje český trh. Aj keď Perkins dosiahol v roku 2000 v porovnaní s predchádzajúcim rokom mierny pokles tržieb o 8 %, je to dôsledkom podrobnej analýzy štruktúry odberateľov v nadväznosti na ich platobnú disciplínu, keď firma volila cestu istého inkasa, hoci na úkor nižšieho obratu. Najaktuálnejší vývoj je však už priaznivý, v porovnaní s tým istým obdobím minulého roka celkové výnosy stúpli o 7 % a zámerom je dosiahnuť na konci roka hospodársky výsledok oproti roku 2000 vyšší o 8 až 10 %.

Ladislav Kulik

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.