|
|||||||||||||||||
Streda 27.Júna 2001 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Palma-Tumys tvrdí: Kupuj slovenské výrobky - pomáhaš sebe a SlovenskuSila značky je ohromujúca a predsa v priebehu transformácie z trhu vymizli mnohé, v mysliach spotrebiteľov hlboko zakorenené tradičné značky. Značka to nie je len svojrázna historická pamäť spotrebiteľa, ale v prípade potravín či kozmetiky jeho takmer každodenná skúsenosť s výrobkom. Práve ona fixuje buď vernosť k výrobkom firmy, alebo naopak odháňa spotrebiteľa k inej značke. V prípade Palmy-Tumys znova a znova vyhráva vernosť zákazníkov. Je to čo povedať, veď na Slovensku oslávime v roku 2000 osemdesiatročné jubileum tukového priemyslu, ktorého národným symbolom je práve značka Palma-Tumys. Pravda, aj ten najväčší značkový patriotizmus začne odumierať, keď sa objaví všestranne lepší výrobok. Nie reči, ale kvalita produktu, jeho porovnateľnosť a ešte lepšie - predstih v dôležitých parametroch, to sú kritériá, ktoré bodujú u zákazníka. Týmto sa aj najviac upevňuje jeho vzťah k slovenskému produktu. Takto by sa možno v kocke dala charakterizovať firemná filozofia úspešnej zamestnaneckej akciovej spoločnosti Palma-Tumys Bratislava. V Palme vyrábajú špecifické produkty. Z hľadiska spotrebiteľovho rozhodnutia je neobyčajne dôležitý prvý vnem. Práve vôňa, chuť, obal, informácia, čo všetko môžem s výrobkom urobiť, ako prvý zákaznícky servis pomáhajúci najmä začiatočníkom v kuchyni, sú tými momentmi, ktoré rozhodujú o sile puta zákazníka a firmy. Ten, kto musí kráčať v ústrety spotrebiteľovi, je, ako s obľubou vravieva generálny riaditeľ Palmy-Tumys Ing. Ivan Ivanič, vždy výrobca. Náš slovenský producent nemá dnes na trhu ľahkú pozíciu, pretože nadnárodné monopoly operujúce v záujmovom segmente Palmy-Tumys majú silnejšie kapitálové vybavenie, jednoduchšiu komunikáciu s financujúcimi bankami, možnosť vrhnúť do reklamy neporovnateľne väčšie prostriedky. Napriek týmto výhodám silných spoločností má Palma-Tumys dominantné postavenie na slovenskom trhu jedlých rastlinných tukov a olejov, pri výrobe surových olejov a kŕmnych šrotov a výliskov. A presadzuje sa aj v kozmetike. V roku 2000 sa zvýšil v marci a apríli jej podiel na trhu mydiel na 35 percent, keď ešte v roku 1998 bol len 15 percent. Palma sa úspešne vrátila aj do segmentu bytovej chémie. Podnik si udržal certifikát ISO 9001, získal osem ocenení Slovak Gold, vlani bol v Top Agro Slovensko ocenený ako tretia najúspešnejšia potravinárska firma. Previerky kvality zo strany objektívnych orgánov, prakticky nulové reklamácie na kvalitu výrobkov dokazujú, že Palma-Tumys dosahuje štandardnú európsku úroveň kvality. Je to dané, parafrázujúc Ivana Ivaniča, okrem iných činiteľov, ako je všestranne zveľadená technologická vybavenosť firmy, aj ľudským činiteľom. Sústavná práca s ľuďmi na úseku kvality priniesla výsledok nielen pre akciovú spoločnosť, ale aj pre jej pracovníkov vo forme rastu ich kvalifikácie. Ak dnes teda Palma zožína s PALMOU a ostatnými svojimi výrobkami na trhu úspech, je to predovšetkým zásluha kvalitnej slovenskej práce. Tej práce, ktorú si zabudovanú do výrobkov hodno kúpiť, a to napokon aj preto, aby si zákazník vytváral podmienky na udržanie vlastnej práce. Mimochodom, len pomocou takýchto producentov sa dá plniť známe heslo Kupuj slovenské výrobky - pomáhaš sebe a Slovensku. Kontakt: Palma-Tumys, a. s., Bratislava Račianska 76 836 04 Bratislava Predseda predstavenstva: Ing. Ivan Ivanič Tel: 07/4924 5111 Fax: 07/4925 9692 |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |