Hospodársky denník
USD48,917 Sk
EUR42,281 Sk
CHF27,754 Sk
CZK1,248 Sk
  Štvrtok  28.Júna 2001

Slovo lídra

Štefan Chudoba, riaditeľ pre predaj spoločnosti Škoda Auto Slovensko, vlaňajší Prominent ekonomiky, odpovedá ako tretí z päťdesiatich oslovených hospodárskych lídrov na otázky šéfredaktora Hd.

Ako vnímate podmienky pre vašu činnosť? Čo a prečo je v tomto smere zrelé na zmenu, resp. zlepšenie ?

- Ako prvoradé na zlepšenie hospodárskeho a spoločenského života vidím vypracovanie morálneho kódexu podnikateľa, ako aj štátneho zamestnanca, porušenie ktorého by znamenalo doživotné stop v ďalších aktivitách. Ak sa totiž spoločnosť takýchto živlov nezbaví, o ďalšom rozvoji nemôže byť ani

reči. Iných ľudí treba, keď sa ide most postaviť a iných, keď ho chceme vyhodiť do vzduchu. Preto je dôležité definovať, čo sa nesmie.

Začiatkom jari AZZZ SR, SOPK a ZPS SR dospeli k názoru, že by bolo prospešné každoročne aktualizovať rozvojovú stratégiu hospodárstva. Čo považujete vo svojej sfére pôsobenia - brandže za najaktuálnejšie ?

- Nič nie je dôležitejšie, ako pripraviť si itinerár na cestu, pre štát týmto itinerárom musí byť rozvojová stratégia postavená podobne ako v prípade VW na dobrom partnerovi, ktorý musí mať medzinárodnú prestíž a globálnu pozíciu. Myslím si, že Slovensko ako malinká krajina bude determinovaná

úrovňou a významom povedzme tucta týchto globálnych podnikov. Potom je možné hovoriť aj o

rozvoji malého a stredného podnikania, lebo bez veľkých podnikov je to len fikcia.

No a druhé najdôležitejšie je uznať, že rozhodujúce nie sú slová, ale činy. Preto kritériom všetkého je úspech, myslím ale na úspech v rozvoji, nie v deštrukcii. To v praxi znamená: nechajme vyrásť na špicu ľudí, ktorí vždy mali výsledky, nepolitizujme úspech.

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.