Hospodársky denník
USD49,267 Sk
EUR42,244 Sk
CHF27,805 Sk
CZK1,251 Sk
  Piatok  29.Júna 2001

Semafor

Suma finančných prostriedkov, ktoré by umožnili komplexnú údržbu železničnej dopravnej cesty ŽSR predstavuje vyše 17 mld. Sk. Tento údaj je podľa námestníka pre technický rozvoj ŽSR Ladislava Saxu vyjadrením potrieb ŽSR do roku 1998, odkedy v dôsledku zanedbania obnovy tratí výška financií ustavične narastá. „Ročne sa zrekonštruuje približne 20 kilometrov tratí,“ uviedol L. Saxa a dodal, že normované optimum stanovuje vyše 150 kilometrov tratí za rok. V súčasnosti predstavuje deficit v obnove až 850 kilometrov.

Za 124 mil. Sk

Plnenie Akčného plánu rozvoja kombinovanej dopravy, ktorým sa Slovensko riadi od konferencie ministrov dopravy a ministrov životného prostredia vo Viedni v roku 1997, si vyžiada 124 mil. Sk. Základným cieľom akčného programu je riešiť vzájomné vzťahy dopravy a životného prostredia na Slovensku. V 67 konkrétnych programoch rozpracúva akčný plán princípy trvalo udržateľného rozvoja dopravy na Slovensku, v časovom horizonte desiatich rokov. Na jeho realizácii sa v súčasnosti multisektorálne podieľa osem ministerstiev.

Petrolejky odložili

Západoslovenské energetické závody obnovili v pondelok dodávku elektrickej energie pre všetkých 19 odberných miest Železníc SR, ktoré boli z dôvodu dlhodobého neuhrádzania faktúr za odber od 19. júna odpojené. Oba štátne podniky sa dohodli na splátkovom kalendári. Priebežné splácanie dlhu, ktorý predstavuje približne 600 mil. Sk, zabezpečia železnice z vlastných príjmových zdrojov. Na úhradu faktúr elektrickej energie pre Východoslovenské a Stredoslovenské energetické závody, ktorých výška dosiahla k 31. máju tohto roka výšku 1,43 mld. Sk, hodlajú použiť finančné prostriedky, ktoré im dlhuje ministerstvo financií.

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.