Hospodársky denník
USD50,707 Sk
EUR42,901 Sk
CHF28,22 Sk
CZK1,261 Sk
  Pondelok  4.Júna 2001
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Ekologická likvidácia auta

Náročné ako výroba, chce to fond

Európska únia pripravuje od 1. apríla 2002 zákonnú úpravu zabezpečenia ekologickej likvidácie áut. Tento proces je technologicky, finančne a právne približne rovnako zložitý ako sama výroba automobilov. Komplexne zabezpečiť ekologickú recykláciu autovrakov je preto možné iba v spolupráci s jeho výrobcami, a tí majú byť v rámci EÚ na to pripravení do roku 2004. Koncern Volkswagen vrátane spoločnosti Škoda Auto sa na tento proces zodpovedne pripravuje. Zákon o odpadoch, ktorý schválila NR SR dňa 15. mája 2001, nanovo zdaňuje od 1. júla 2002 každý na Slovensku vyrobený alebo sem dovezený automobil kategórie M1 a N1 paušálnym poplatkom 5000 Sk. Navyše duplicitne zdaňuje niektoré komponenty vozidla ako akumulátory, pneumatiky a autorádiá. Z takto získaných prostriedkov vytvorený centrálny recyklačný fond má podporovať obce a podniky pri recyklácii všetkých odpadov. Takýto neštandardný postup nie je riešením a v kontexte s uvedenými skutočnosťami a termínmi EÚ sa ukazuje prijatie tejto časti zákona ako nevhodné a predčasné. Ekologická likvidácia autovrakov je únosná iba prostredníctvom samostatného - na túto činnosť vytvoreného - recyklačného fondu a v spolupráci dodávateľov automobilov, príslušných štátnych inštitúcií a potenciálnych odberateľov odpadu.

Ing. Štefan Chudoba

Škoda Auto Slovensko

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.