Hospodársky denník
USD50,343 Sk
EUR42,87 Sk
CHF28,18 Sk
CZK1,261 Sk
  Utorok  5.Júna 2001
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Prvotriedne médium

Najprv príde ponukový list. V ňom sa potenciálny vystavovateľ dozvie o davoch záujemcov pred dverami organizátora, o pripravovanej veľkolepej reklame a zástupoch nedočkavých návštevníkov z radov obchodníkov i spotrebiteľov.

S blížiacim sa termínom spľasnú sľuby ako bubliny a ak sa veľtrh či výstava vôbec koná, nuž neraz v malom komornom kruhu vystavovateľov a návštevníkov. Veď kto má vraj peniaze na lepšiu reklamu a propagáciu, čo by ešte tie naše firmy a firmičky nechceli. Pravda, česť veľtrhom výnimkám, keď podnik môže napokon ľutovať, že sa na akcii nezúčastnil a rýchlo sa pripravovať na ďalší ročník. Našťastie, dnes si už väčšina slovenských firiem a spoločností vyberá svoju prezentáciu za hranicami veľmi starostlivo a cielene. Aj organizáciu, ktorá mu účasť na medzinárodných veľtrhoch a výstavách zabezpečuje technicky. Pretože aj tu platí, že ich služby musia byť šité skutočne na mieru toho-ktorého vystavovateľa.

Veľtrhy boli vždy účinným prostriedkom marketingu. Ich silnou stránkou je priamy styk medzi podnikom ponúkajúcim výrobky či služby a zákazníkom, ktorý ich potrebuje. Zákazníci prichádzajú na veľtrhy a výstavy z vlastnej vôle, aby sa oboznámili s podnikmi a ich ponukou. Význam veľtrhov spočíva okrem iného v tom, že u zákazníkov priamo vzbudzuje potrebu kúpiť si ten či onen výrobok, alebo službu. Podľa výsledkov prieskumu uskutočneného firmou Suomen Gallup sa veľtrhy pri ovplyvňovaní výberu v prípade väčších nákupov zaraďujú hneď na druhé miesto za diskusie s kolegami.

Je prirodzené, že veľtrhy majú konkurentov v iných prostriedkoch marketingu. Cena kontaktu medzi firmou a zákazníkom, nadviazaná prostredníctvom veľtrhu, je v porovnaní s inými médiami výhodná. Pri správne zvolenej stratégii sú veľtrhy najaktívnejšou súčasťou marketingovej kampane.

Počasie

Dnes bude premenlivá, časom zmenšená oblačnosť. Na severe a východe miestami ešte slabé prehánky, od stredných polôh snehové. Najvyššia denná teplota 14 až 18, v severných okresoch miestami len okolo 11, na horách vo výške 1500 m okolo 2 stupňov. Severozápadný až severný vietor 5 až 9 m/s. V stredu bude polooblačno až oblačno, ojedinele prehánky najmä v horských oblastiach. Nočná teplota 7 až 3, denná teplota 17 až 21, na severe okolo 15 stupňov. Vo štvrtok bude prevažne oblačno a miestami prehánky alebo občasný dážď. Nočná teplota 11 až 7, v údoliach okolo 5, denná teplota väčšinou 17 až 22 stupňov. Slnko vyjde zajtra o 4.57 a zapadne o 20.47 hod.

Amsterdampolooblačno16
Aténypolooblačno27
Belehradpolooblačno21
Berlínpolooblačno15
Bratislavapolooblačno16
Bruselpolooblačno16
Budapešťpolooblačno19
Bukurešťprehánky25
Frankfurtpolooblačno16
Helsinkioblačno15
Istanbulprehánky28
Kodaňpolooblačno16
Lisabonprehánky22
Londýnpolooblačno18
Madridbúrky 25
Milánopolooblačno24
Moskvaoblačno17
Oslooblačno15
Parížpolooblačno19
Prahapolooblačno15
Rímpolooblačno24
Sofiaoblačno22
Štokholmoblačno15
Varšavaprehánky15
Viedeňpolooblačno16
Záhrebpolooblačno22
Ženevapolooblačno18

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.