Hospodársky denník
USD50,799 Sk
EUR42,882 Sk
CHF28,319 Sk
CZK1,262 Sk
  Streda  6.Júna 2001
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Nový dizajn s novou značkou

Slovenskí producenti papiera majú čo ponúknuť

Z plejády veľtrhových podujatí Brna sme si tentoraz vybrali 21. medzinárodný veľtrh tlačiarenského, papierenského a obalového priemyslu Embax Print + PacPro. Podľa organizátorov podujatia začal sa ním kvalitatívne nový stupeň v doterajšom vývoji, čomu napovedá aj jeho rozšírený názov. Na ploche viac ako 15-tisíc štvorcových metrov predstavil širokú produkciu obalových prostriedkov, obalov, tlače a reprografie. Aj keď českí vystavovatelia boli na veľtrhu v početnejšej prevahe, účastníci zo Slovenska sa v konkurencii takmer 700 firiem z 27 krajín nestratili. Severoslovenské celulózky a papierne (SCP) Ružomberok sa po prvý raz predstavili spoločne s partnerom a spolumajiteľom, rakúskou papierenskou spoločnosťou Neusiedler AG. Spoločná prezentácia oboch firiem zaujala 114 obchodných partnerov, najmä z Českej republiky. V spoločnej expozícii Neusiedler a SCP boli najmä bezdrevné ofsetové papiere Maestro print a po prvý raz predstavili úplnú novinku, ofsetové papiere

Maestro Print+,

pigmentované technológiou „off machine“ (mimo papierenského stroja). Podľa vedúceho odboru marketingu Ing. Juraja Kubáňa, vyrábané sú vzhľadom na životné prostredie, z vysoko bielych ECF buničín a bez použitia chlóru. Papiere Maestro Classic a Gutenberg Standard sú vhodné pre kopírovacie stroje a laserové tlačiarne. Papiere vyššej belosti s obchodným menom Maestro Expert a Gutenberg Special možno použiť v atramentových tlačiarňach a papiere najvyššej belosti, Maestro Artist a Gutenberg Extra vynikajú multifunkčným použitím pre akékoľvek zariadenie v kancelárii. Firma Neusiedler Group prišla s novinkou, viacfunkčným sortimentom kancelárskych papierov IQ. Ide o najvyššiu technickú úroveň zohľadňujúcu aktuálne smery vývoja a požiadaviek zákazníkov. Papiere IQ vynikajú hladkým povrchom, výraznou stabilitou a nepriehľadnosťou.

Prostredníctvom pigmentovaného ofsetového papiera Maestro Print+ dostáva polygrafický priemysel nový impulz, pretože tlač je na ňom jasnejšia a hodí sa pre knižné publikácie, reklamné tlačoviny a mapy. Tlač máp je už odskúšaná a zabehnutá u najvýznamnejšieho slovenského výrobcu kartografickej produkcie. V porovnaní s doterajším natieraným papierom Supraart a Supraet, ktoré sa v Ružomberku prestávajú vyrábať, je tento druh cenovo zaujímavejším. Na Slovensku majú okrem významných tlačiarní s distribúciou papiera Maestro Print+ skúsenosti aj veľkoobchody papiera Smoza a SCP Papier. Pigmentované

ink-jet papiere

sú na trhu lukratívnym sortimentom a pre SCP znamenajú i možnosť vyššieho ekonomického zhodnotenia finálnej výroby v závode Supragraf. Laboratórny vývoj náterových hmôt pre foto kvalitu sa v SCP začal v polovici minulého roka a v súčasnosti je ukončená už pokusná prevádzková výroba náterových pást. Firma uvažuje s výrobou dvoch kvalitatívnych úrovní týchto papierov a s možnosťou výrobnej kapacity 14-tisíc kg za deň.

Obchodne sa SCP na českom trhu darí a zásluhu má na tom i spoločnosť SCP Bohemia v Prahe. Pôsobí na ňom od roku 1999 ako 100-percentná dcérska firma SCP Ružomberok. Nedávno nahradila dovtedajšiu kanceláriu materskej spoločnosti s názvom SCP - organizačná zložka Bohemia. Rovnako ju založili bez účasti cudzieho kapitálu s cieľom zastaviť pokles objemu obchodov po rozdelení federácie. V minulom roku prostredníctvom SCP Bohemia predali spolu 27,3 tisíca ton bezdrevných ofsetových papierov, kartónov a kopírovacích papierov v celkovej hodnote 855 mil. CZK. V porovnaní s predchádzajúcim rokom je to nárast o výnimočných 60 % a SCP zaradil medzi najväčších dodávateľov týchto papierov v ČR.

Harmanecké papierne (HP), a. s., sa v Brne po prvý raz predstavili pod novou značkou Harmony. Na trh ju uviedli v druhom polroku 2000. Novinkou v expozícii bol dvojvrstvový toaletný papier Harmony Prima Plus, ktorý vo februári tohto roka získal ocenenie Slovak Gold a svojím dizajnom rešpektuje novú grafiku obalov Harmony. Firma sa na veľtrhoch v Brne zúčastňuje už tradične, okrem roku 1995, keď ju postihol ničivý požiar. Nová značka zastrešuje široký sortiment hygienických papierových produktov, toaletný papier, papierové vreckovky, obrúsky, kozmetické a kuchynské utierky.

Logotyp Harmony

vo svojej grafike vyjadruje hravosť a melódiu papiera a vytvára harmóniu medzi produktom a obalom. Časť výstavnej expozície venovali papierne aj poštovým obálkam a kancelárskym potrebám z prevádzky v Brezne. Zaujali napríklad obálky a tašky s uzatváraním pomocou silikónovej pásky, ktorá zaručuje dokonalú lepivosť a mimoriadnu životnosť. Rozhodnutie o zmene dizajnu a značky nebolo pre Harmanecké papierne jednoduchým krokom. Pôvodné obchodné značky Harmasan a Hartipa boli na trhu známe už tri desaťročia. Rozsiahly marketingový prieskum však ukázal, že ich vnímanie súčasnou spotrebiteľskou verejnosťou je už iné ako v minulosti. Respondenti ich označili za starnúce nielen svojím imidžom, ale aj profilom spotrebiteľov. Za desaťročia jednoducho zľudoveli a zovšedneli. Aj keď Harmanecké papierne vyrábali aj predtým vysokokvalitné a luxusné papiere na báze čistej buničiny, farebné i viacvrstvové, väčšinou však išli na zahraničné trhy. Otvorením hraníc na západ sa s možnosťou cestovania zvýšili aj nároky na kvalitu osobnej hygieny. Postupne sa vytvorila cieľová skupina so záujmom

o jemné a mäkké

druhy hygienických papierov, ktorá dokázala akceptovať aj vyššiu cenovú úroveň týchto produktov. Harmanecké papierne sa síce bez problémov prispôsobili týmto požiadavkám, čas však ukázal, že nová kvalita potrebuje aj nový obalový dizajn a novú obchodnú značku. Nové zobrazenie výrobkov umožňuje zákazníkom dobre si výrobky zapamätať a odlíšiť medzi sebou od konkurenčných. Pre Harmanecké papierne je český trh odbytovo väčší ako domáci. Predaj ich produkcie má na ňom na starosti HP Bohemia Kroměříž, stopercentná dcérska spoločnosť. V tomto roku chce v ČR utŕžiť 520 mil. CZK, čo by malo byť takmer o 12 % viac ako vlani, keď firma dosiahla tržby 466 mil. CZK. V Českej republike je podiel Harmanca na celkovom predaji toaletného papiera 46 %! K zákazníkom sa tu produkcia papierní dostáva cez veľké zahraničné obchodné reťazce, čo tvorí približne 80 % obratu firmy na tomto teritóriu.

Peter Farárik

Počasie

Dnes bude spočiatku polojasno, od západu postupne oblačno. Na niektorých miestach sa vyskytnú prehánky, najmä na severe. Najvyššia denná teplota 18 až 22, na severe miestami okolo 16 stupňov. Teplota na horách vo výške 1500 m 7 stupňov. Slabý vietor. Vo štvrtok bude polooblačno, časom až oblačno, ojedinele slabé zrážky. Nočná teplota 10 až 6 stupňov. Denná teplota 10 až 22, na severe okolo 16 stupňov. V piatok bude polooblačno až oblačno a miestami prehánky, ojedinele aj búrky. Nočná teplota 12 až 7 stupňov. Denná teplota 21 až 26 stupňov, na severe miestami chladnejšie. Slnko vyjde zajtra o 4.54 a zapadne o 20.48 hod.

Amsterdamprehánky15
Atényjasno30
Belehradoblačno19
Berlínprehánky16
Bratislavaoblačno19
Bruselprehánky15
Budapešťoblačno19
Bukurešťjasno 23
Frankfurtprehánky17
Helsinkipolojasno16
Istanbulpolooblačno25
Kodaňoblačno15
Lisabonjasno25
Londýndážď15
Madridzamračené29
Milánodážď19
Moskvadážď17
Oslozamračené16
Paríždážď19
Prahaoblačno17
Rímoblačno24
Sofiapolooblačno19
Štokholmzamračené16
Varšavaprehánky17
Viedeňoblačno18
Záhrebprehánky21
Ženevapolooblačno17

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.