Hospodársky denník
USD50,32 Sk
EUR42,946 Sk
CHF28,317 Sk
CZK1,259 Sk
  Štvrtok  7.Júna 2001

Ide o zachovanie vodnej dopravy

Privatizácia akciovej spoločnosti Slovenská plavba a prístavy

Konečne prebehla privatizácia Slovenskej plavby a prístavov (SPaP), bývalej Dunajplavby. Tento toľko skúšaný podnik, kde sa striedali vedenia jedno za druhým, bol a je rozkrádaný a tunelovaný. Počet pracovníkov klesol zo 4500 na 1300. Nikoho nezaujíma stav, v akom sa v súčasnosti nachádza. Námorná doprava, kedysi lukratívna, je dnes zlikvidovaná, lodenica je zlikvidovaná, riečna doprava je v permanentnej strate, plavidlá sa postupne rozpredávajú, tie, čo zostali, sú v dezolátnom technickom stave. Konečne to niekto kúpil, kto má záujem aj predpoklady investovať do vodnej dopravy a všetci sú proti - koalícia, opozícia, hlavne však tí, ktorí dosiaľ z rozkrádania ťažili. Bola vyhlásená verejná súťaž, na ktorej sa mohli všetci zúčastniť. Aký to bude mať vplyv na budúcich investorov a záujemcov o privatizáciu, ak po splnení podmienok, schválení komisiou a orgánmi FNM do privatizácie vstúpia politici a budú chcieť výsledky anulovať? Nie je dôležitá cena, ako zachovanie a rozvoj vodnej dopravy a zamestnanosti. Tu treba investovať stovky miliónov. Zamestnancom je jedno, kto bude majiteľom, my potrebujeme prácu, primerané platy a hlavne zastavenie tunelovania.

(Z dôvodov predpokladaných represálií sa nepredstavujeme)

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.