|
|||||||||||||||||
Piatok 8.Júna 2001 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SemaforEkonomické problémy nesužujú len našu železničnú dopravu. Riešenia sú rôzne, aj prístup k nim je iný. U nás je to tak, ale vo Veľkej Británii napríklad inak. Najťažšie však transformácia prebieha v krajinách strednej a východnej Európy. Okolité štáty sú však v tomto smere pred nami, pripravená transformácia však sľubuje konečne obrat. Prílev nových investícií a poriadok do platieb to aspoň signalizujú. Ďalšia pôžička Vláda Slovenskej republiky schválila poskytnutie štátnej záruky na úver pre ŽSR. Úver vo výške 10,5 mld. Sk poskytnú slovenské banky (Tatra banka, VÚB a Poľnobanka) v domácej mene. Úroky predstavujú trojmesačný BRIBOR + 1 % a odklad splátok je tri roky. Splatnosť bola dohodnutá na desať rokov. Železnice použijú prostriedky na zlepšenie úverového portfólia, na investičný rozvoj, na spolufinancovanie projektov ISPA a na úvodné projekty súvisiace s reštrukturalizáciou Železníc Slovenskej republiky. Diskusia neutícha Britská spoločnosť Railtrack, prevádzkovateľ železničných tratí v krajine, si pripomína 5. výročie svojho vzniku. Nie je to veľmi radostná udalosť, pretože pred podnikom stoja obrovské problémy, ktoré musí zvládnuť, aby s ním boli spokojní hlavne používatelia, cestujúci, teda celá verejnosť. Uplynulých päť rokov poukázalo na množstvo problémov, ktoré súvisia s podnikaním za osobitných okolností, keď dopravné siete vlastní jedna firma, ale využíva ich vyše sto zmluvných partnerov, ktorí spolupracujú s 2000 zmluvnými kooperátormi. Samotné ovzdušie však nevedie k presnosti a k spokojnosti, pretože britská verejnosť je najviac nespokojná s meškaním vlakov, ktoré nadobudlo veľký rozsah. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |