|
|||||||||||||||||
Utorok 10.Júla 2001 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pece v predajni lákajúPsychologický moment zapôsobí na kupujúceho Akciová spoločnosť Veľkopek Piešťany sa od roku 1992 zaoberá výrobou chleba v množstve 51 %, pečiva 35 %, jemného pečiva 8 %, cukrárskou výrobou 4 % a 2 % ostatnými výrobkami a strúhankou. Spoločnosť okrem siete vlastných predajní mala v roku 2000 sedem vlastných prevádzok, samotnú priemyselnú pekáreň v Piešťanoch, dve pekárne jemného pečiva a cukrársku výrobňu v Piešťanoch, prevádzku pekárne v Trenčíne, cukrársku výrobňu v Trnave a od decembra aj výrobňu Helabo v Piešťanoch. Na základe ukazovateľov objemu výroby možno hovoriť o pozitívnom trende vývoja firmy. Podnikateľský zámer splnili na 101 %. Výrobu chleba zvýšili o 343 ton, bežného pečiva o 251 ton, jemného pečiva o 156 ton, listového cesta o 9 ton. Pre nerentabilnosť koncom roka zrušili trnavskú pekáreň. Koncom roka firma začala s výrobou mrazených plundrových výrobkov. Kým prvý ponukový list obsahoval sedem výrobkov slaných i sladkých, dnešná produkcia predstavuje sortimentnú skladbu, pozostávajúcu z 23 druhov výrobkov. Patria medzi ne pagáče, pizza, široký sortiment z lístkového cesta s rôznymi náplňami, šatôčky, croissany, koláče. Umiestňovaním vlastných pecí priamo do predajní a supermarketov v Piešťanoch, na dvoch miestach v Trnave, v Starej Turej, Púchove, Trenčíne, najnovšie aj v Bratislave. Podľa vyjadrenia generálneho riaditeľa piešťanského Veľkopeku Ing. Milana Čulena, ide aj o určitý psychologický moment, pretože pece umiestnené priamo v predajni umožňujú zákazníkovi vidieť samotný proces výroby, ale svoje zohráva aj lákavá vôňa a predovšetkým zaručená čerstvosť. Samotné pece kupujú od českého výrobcu, s ktorým majú niekoľkoročné dobré obchodné skúsenosti. Hoci cena pohonných látok stále stúpa, počet odberných miest neklesá, naopak, stúpol na 560 v 13 regiónoch. Nachádzajú sa pritom medzi nimi také odľahlé lokality, akými je Lysá pod Makytou či Moravské Lieskové, teda vzdialenosti až do 50 km. Teritoriálne ide o pokrytie viacerých okresov až po Považskú Bystricu, Partizánske, Ilavu, Púchov, Dubnicu, Hlohovec, Starú Turú, pričom sa akceptujú vzájomné rozvozné teritóriá medzi Topoľčianskymi pekárňami či ďalšími veľkými pekárňami. Hlavným obchodným partnerom piešťanského Veľkopeku je Jednota SD Trenčín a Jednota SD Trnava, ktorá zabezpečuje 33 % z objemu výroby. Celkové investície v minulom roku predstavovali 13,7 mil. Sk do stavebnej činnosti, rekonštrukcie pekárne a nákupu strojnotechnologického vybavenia. Podľa Jany Chocholačkovej, ekonómky spoločnosti, firma zaznamenala úspech aj vďaka tomu, že sa snaží udržať zákazníkov hlavne pohotovosťou dodávok, čerstvosťou tovaru, letákovými akciami. Napríklad domáce koláče robí málokto a sú ešte stále cenovo prístupnejšie oproti iným výrobcom. Práve preto s týmto sortimentom i napriek vzdialenosti dvakrát týždenne cestujeme do Bratislavy, kde sú piešťanské výrobky stále lacnejšie. Žilo by sa nám ľahšie, keby sme nemuseli splácať úvery a lízingy. Tie sme si však v minulosti museli zobrať, pretože sa nám doslova rozpadol automobilový park. Dnes si len málokto váži pridelené auto, hoci aj v tomto smere máme výnimky. V roku 2000 práve lízingy predstavovali sumu vyše 6 mil. Sk. Hoci sa nám relatívne darí, vlaňajší rok sme z hľadiska nákladov a efektívnosti výroby skončili v strate pred zdanením takmer milión korún. Polovica z tejto sumy pritom bola spôsobená odpisom nevymožiteľných pohľadávok. Zvýšenie nákladov na dopravu v minulom roku predstavovalo ďalší milión korún oproti roku 1999 pri tom istom počte najazdených kilometrov. Zvýšila sa aj priemerná mesačná mzda o 5 % a počet pracovníkov z 284 stúpol v tomto roku na 320. Zora Petrášová |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |