|
|||||||||||||||||
Utorok 10.Júla 2001 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Potreba informovať trhyBritský Úrad pre sektor finančných služieb (FSA) pripomenul kótovaným spoločnostiam, že musia informovať trhy o dôležitých udalostiach, ktoré by mohli ovplyvniť ceny ich akcií. Riaditeľ FSA H. Davies uviedol, že každá citlivá informácia musí byť neodkladne oznámená trhu a nesmie byť poskytnutá nikomu inému, pokiaľ nebola splnená táto podmienka. FSA plánuje zamedziť metódy niektorých firiem, ktoré poskytujú informácie víkendovým vydaniam novín, keďže môžu porušovať jeho pravidlá. V rámci novej štruktúry, ktorá oficiálne vstúpi do platnosti v priebehu tohto roka, FSA bude schopný pokutovať spoločnosti a ich predstaviteľov za porušenie trhových pravidiel. Najnovším prípadom je britský výrobca telekomunikačného vybavenia Marconi Plc., ktorý zaznamenal viac ako 50-percentný pokles akcií, keď vydal výsledkové varovanie, hoci len niekoľko týždňov predtým vykresľoval priaznivé vyhliadky. Davis na tému Marconi, ktorého akcie boli v stredu 4. júla stiahnuté z obchodovania, uviedol, že efektívne plánovanie termínu dôležitého oznámenia je životne dôležité pre činnosť a dôveru trhov. Podľa neho samotné prerušenie obchodovania s akciami Marconi bolo správne, pretože investori by museli obchodovať bez úplných informácií. Marconi v stredu 4. júla urobil dve oznámenia. Prvé na začiatku burzového dňa, krátko po otvorení trhu, hovorilo o predaji divízie lekárskych systémov za 1,1 mld. USD. Druhé oznámenie, výsledkové varovanie, prišlo na konci dňa po uzatvorení obchodovania. Davies ďalej uviedol, že skúma reakcie na návrh FSA o ukončení monopolu Londýnskej burzy cenných papierov na šírenie informácií. Návrh hovorí o novom dvojstupňovom systéme primárnych a sekundárnych poskytovateľov informácií a podľa H. Daviesa sú prvé reakcie trhu na tieto návrhy pozitívne. (TASR) |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |