|
|||||||||||||||||
Piatok 13.Júla 2001 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dovolenka a výlet loďouGabčíkovská priehrada v hľadáčiku turistov Už koncom júna sa na parkovisku gabčíkovskej priehradnej plochy denne vystriedalo aj desať autobusov. Školské exkurzie mali za sebou už dvojtýždňový finiš, ale aj podnikových výletov stále pribúda. Poplatok za parkovanie je zatiaľ socialistický, desať korún na hodinu a za autobusy 30 Sk. Od Márie Janíkovej z cestovnej kancelárie Blue Danube Tours v Bratislave som sa dozvedel, že je veľký záujem aj o vyhliadkové plavby loďou. Výletná loď má aj plánované odchody, aj neplánované. To vtedy, ak sa nazbiera aspoň 25 záujemcov. Lístky sa predávajú v pokladnici na parkovisku a odtiaľ sa záujemcovia vlastnými vozidlami presunú jeden a pol kilometra k nástupišťu. Loď Ondava odvezie 80 až 90 osôb. Je zastrešená, má 40 miest na sedenie a je tu aj možnosť podávania stravy, ak si to zájazd objedná. Strážené parkovisko je otvorené od ôsmej hodiny ráno až do deviatej hodiny večer. Posádka výletnej lode má pracovný čas do 16,00 hodiny popoludní, ale keď je dopredu zájazd objednaný, tak zostanú aj dlhšie. V ponuke výletov je jednohodinová plavba, to je plavba novým kanálom pod priehradou do starého koryta Dunaja a späť. Dvojhodinová plavba je už cez plavebné komory a nevyhnutný čas napúšťania a vypúšťania. Cena výletu loďou Ondava je pre dospelú osobu 100 Sk a pre deti 75 Sk, pri dvojhodinovej 160 Sk a 120 Sk. Určitou nevýhodou je, že pri dvojhodinových plavbách sa musia prispôsobiť premávke rýchlych lodí (rakiet), a to sú pravidelné linky s presným cestovným poriadkom. Preto je dvojhodinová plavba možná iba o 11,00 hodine alebo o 13,00 hodine. V blízkosti priehrady je ešte čo vidieť, ale to chce čas a určitú organizáciu. Neďaleko je Ostrov kormoránov, na starom Dunaji asi dva kilometre stará, ale zrenovovaná čárda s ľudovými cenami. Na starom toku Dunaja v letných mesiacoch občas spestria pohodu športovci, vodní turisti na kajakoch, kanoe (a vôbec ľahkých plavidlách, ktoré dokážu majitelia pešo preniesť cez dvestometrovú hrádzu). Motorové člny, kajutové člny a jachty, tie možno vidieť hlavne v komorách, lebo tie všetky idú cez plavebné komory. Občas vidno aj prepychové kabínové lode, najčastejšie pod nemeckou alebo rakúskou vlajkou s romantickými názvami ako napríklad Dunajská princezná. Pre zaujímavosť: šesťdňová dovolenková plavba z Budapešti cez Bratislavu do Passau s plnou penziou stojí od 12-tisíc Sk vyššie. Ivan Klačanský |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |