|
|||||||||||||||||
Piatok 20.Júla 2001 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Občan už nečaká na štátNapriek stavbárskej mizérii nesklonili hlavu V súčasnosti sa stavbári už tretí rok boria s nedostatkom práce. Mnohé aj väčšie podniky sú na pokraji ekonomickej priepasti. Zvrat k lepšiemu sa, žiaľ, neočakáva ani v tomto a v budúcom roku, pretože ako povedal vicepremiér Ivan Mikloš, ani v rozpočte na rok 2002 sa nenájde dosť prostriedkov na investičnú výstavbu. Nízky objem prostriedkov vložených do stavebníctva ovplyvňuje aj fabriky, ktoré vyrábajú stavebné materiály. Jednou z nich je firma YTONG Slovakia, s. r. o., Zemianske Kostoľany, kde sme hovorili s konateľom spoločnosti a obchodným riaditeľom JUDr. Ing. Júliusom Gúzikom. Na okraj výsledkov prvého polroka okrem iného uviedol: Aj my musíme konštatovať stagnáciu a napriek miernej zime je podiel nových stavieb veľmi nízky. Väčšinou dodávame materiál na modernizáciu a opravy domov. Aby sme zabezpečili ekonomicky zdravý chod firmy, prijali sme viacero opatrení. Po analýze trhu sme urobili konkrétne kroky v smere nadštandardnej podpory individuálnych stavebníkov, ktorým sme napríklad ponúkli naše výrobky Ypor klasik pre 40 cm hrubé obvodové múry. Výsledky za prvý polrok sú podobné ako v minulom roku. Nie sme v strate, ale ani nedosahujeme veľký rast produkcie či zisku. Je pozitívnym faktom, že sa nám mimoriadne úspešne darí kooperovať na českom trhu, kde naša dcérska spoločnosť na Morave má veľmi slušné indexy rastu a viac ako 25 % našej produkcie smeruje v súčasnosti na trh v ČR. Na Slovensku je stále silná skupina občanov, ktorí si stavajú domy svojpomocne. Naše aktivity preto smerujú práve k týmto zákazníkom, ktorý majú síce menej peňazí, ale svojpomocne si domček v priebehu dvoch-troch rokov vedia postaviť a my im ponúkame tie najlepšie materiály, zdôraznil J. Gúzik. V súčasnosti prechádza slovenský trh murovacích materiálov výraznými zmenami. Prichádza dynamické a rýchle stavanie najmä v prípade biznis centier, nákupných a obchodných centier atď. Pri týchto objektoch sa nepoužíva ako stavebný materiál tehla alebo tvárnice, ale tzv. transportbetón. Je to moderný progresívny stavebný materiál, ktorý ukrajuje aj z koláča murovacích materiálov. Na Slovensku sa v súčasnosti produkuje 1,8 až 2 milióny kubických metrov transportbetónu. Trh klasických murovacích materiálov preto výrazne oslabol. Rozvoj v stavebníctve sa neočakáva ani v roku 2002. Ako sa preto pripravujú v YTONG-u na budúci rok? J. Gúzik okrem iného zdôraznil: V súčasnosti disponujeme marketingovou analýzou, ktorá nám hovorí, že ďalej treba podporovať najmä individuálneho stavebníka. Občan nečaká na pomoc štátu, sám si musí nájsť spôsob riešenia bytovej otázky, a preto v tomto smere pripravujeme určité prekvapenie, ktorým chceme na Conecu v roku 2002 osloviť našich zákazníkov. Budeme naďalej zväčšovať servisné služby a rozsah pomoci individuálnym stavebníkom. Chceme ponúkať i služby v oblasti projekcie, architektúry a dispozičných riešení, zaúčame menšie kolektívy odborníkov, aby pracovali s našim materiálom čo najkvalitnejšie, najmä z hľadiska tepelných strát. Všetky tieto služby už poskytujeme. Pevne verím, že kríza sa prekoná a po voľbách sa bude stavať podstatne viac bytov. Na Slovensku potrebujeme ročne stavať 18- až 20-tisíc bytov, zdôraznil na záver konateľ spoločnosti YTONG Zemianske Kostoľany Július Gúzik. Jozef Kunik |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |