|
|||||||||||||||||
Piatok 20.Júla 2001 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SemaforV posledných dňoch medzi cestujúcou verejnosťou u nás rezonuje možnosť ďalšieho zvyšovania cestovného na železniciach SR. Aká je realita? ŽSR a ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií nepripravujú návrh na ďalšie zvyšovanie cestovného v osobnej železničnej doprave. Pretože ide o štátom regulovanú cenu, podľa hovorcu železníc Miloša Čikovského o jej zvýšení musí rozhodnúť vláda. ŽSR týmto reagujú aj na informáciu o 60-percentnom zvýšení cestovného, ktorá odznela v niektorých slovenských médiách. V prípade zvyšovania cien za prepravu v budúcom roku, ŽSR podľa M. Čikovského budú verejnosť včas informovať.
Nezvýšia ani v ČR? České železnice v tomto roku pravdepodobne nebudú druhýkrát zvyšovať cestovné, ako ešte nedávno uvažovalo vedenie podniku. Celkové zdraženie v rámci plánu pripravujú na rok 2002, avšak ceny vzrastú pre stabilného cestujúceho v priemere iba o 4 %. Pre náhodného cestujúceho, ktorý používa služby železnice iba raz za čas, to však bude oveľa viac. V tomto prípade sa pripravuje zvýšenie cestovného až o 60 %. Magnetická dráha Nemecko by malo mať magnetickú trať pre vlaky Transrapid už v roku 2006. Podľa predstaviteľov Nemeckej železnice, trať, ktorá spojí Düsseldorf s Dortmundom v dĺžke 76 kilometrov, bude zisková. Predchádzajúci projekt magnetickej dráhy, ktorá mala spájať Berlín s prístavným mestom Hamburg, sa v konečných prepočtoch ukázal ako nerentabilný, a preto ho zastavili. Celkové náklady sa odhadujú na 7 mld. DEM. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |