|
|||||||||||||||||
Utorok 24.Júla 2001 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Špičková lokalita v EurópeKolínska priemyselná zóna očakáva investorov Po tom, čo sa firma BMW pri rozhodovaní o svojej pôsobnosti rozhodla pre nemecké Lipsko a nie pre český Kolín, zavládlo v tomto meste mierne sklamanie. V danom prípade mala automobilka pripravenú lokalitu s plochou 300 ha, ktorá nemá v súčasnosti v Českej republike obdobu. Vláda nehľadiac na výsledok rokovaní s BMW uvoľnila na výstavbu zóny finančné prostriedky, a preto Kolínu nestojí nič v ceste, aby predstavitelia mesta rokovali s ďalšími potenciálnymi strategickými investormi. Podľa Martina Jahna, generálneho riaditeľa CzechInvestu, rokovania s ďalšími strategickými investormi už prebiehajú. Doteraz sme kolínsky pozemok nikomu neponúkali, pretože bol rezervovaný pre automobilku BMW. Čo sa týka európskeho hodnotenia, z dvestopäťdesiat lokalít je kolínska podľa výsledkov absolútnou špičkou, povedal Jahn. Celková rozloha budúcej priemyselnej kolínskej zóny predstavuje 370 hektárov. Strategický investor by mal podľa plánov vybudovať výrobný závod na ploche 200 až 230 hektárov a v zostatkovej časti areálu by sa mali vybudovať ďalšie priemyselné objekty. Na výkup pozemkov vláda schválila štátny príspevok o objeme 700 miliónov Kč a na technické vybavenie územia 600 miliónov korún s tým, že celkové náklady na vybudovanie zóny dosiahnu 1,3 miliardy korún. Kolínska zóna by mohla byť napríklad vhodným miestom pre spoločný projekt ďalších automobiliek Toyoty a Peugeotu, ktoré sa majú o prípadnom pôsobení v zóne rozhodnúť v priebehu jedného roka. Faktom zostáva, že priemyselná zóna v Kolíne je vzorovo pripravená prijať zahraničného investora a nie náhodu sa v prípade výberu automobilky BMW spoločne s Lipskom dostala až do finálového výberu. Ivo Skoumal Brno |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |