|
|||||||||||||||||
Štvrtok 26.Júla 2001 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Predá základnú technológiuMotorola Inc. začne ostatným výrobcom predávať celú základnú technológiu pre výrobu mobilného telefónu. Spoločnosť síce doteraz výrobcom poskytovala niektoré typy čipov, prvýkrát však ponúkne celú sériu a podrobnú dokumentáciu. Motorola, ktorá má podľa názoru odborníkov najväčší rozsah technológií pre výrobu mobilných telefónov, začne predávať čipy, dizajn, softvér, vývojové a testovacie nástroje. Okrem základnej technológie bude ponúkať aj technológiu Bluetooth, ktorá umožňuje bezdrôtovú komunikáciu na krátke vzdialenosti, Global Positioning System (sledovanie pozície používateľa) či funkciu pre MP3. Spoločnosť ponúkne aj technológiu GPRS (Global Packet Radio Service), keďže väčšina výrobcov už má technológiu potrebnú pre súčasnú generáciu digitálnych mobilných telefónov. Spoločnosť dúfa, že bude profitovať zo svojej technológie a chce sa stať neutrálnym poskytovateľom technológie pre konkurentov s cieľom podporiť oveľa väčší trh, než by mohla sama vytvoriť. Predstaviteľ Motoroly Fred Shlapak vysvetľuje, že odstránením technologických bariér chcú podporiť rozvoj mobilných telefónov, keďže umožnia výrobcom zamerať sa na spoločný marketing, charakteristiky a štýl. Motorola začína predávať svoju technológiu v čase zhoršujúcich sa problémov, ktoré spôsobili chybné rozhodnutia, napríklad zmeškaný prechod od analógovej k digitálnej technológii a neskorý vstup na trh náhradných telefónov. Svedčí o tom aj čistá strata za 2. štvrťrok vo výške 759 miliónov USD a medziročný pokles celkových tržieb o 19 % na 7,5 miliardy USD, pričom tržby divízie mobilných telefónov sa znížili o 25 % a divízie polovodičov o 38 %. Mnohí analytici považujú za hlavnú príčinu týchto výsledkov divíziu polovodičov pre jej nízku ziskovú maržu a nepriaznivú situáciu v sektore polovodičov. Podľa ich názoru by Motorola mala predať alebo oddeliť túto oblasť, hoci spoločnosť neoblomne trvá na tom, že si ju ponechá. Analytička Jane Zweigová považuje predaj technológie za ospravedlnenie sa za zachovanie divízie polovodičov, no upozorňuje, že Motorola musí zodpovedať kľúčové otázky tejto novej stratégie: Ako sa tento krok hodí do celkového firemného programu? Ako sa hodí z hľadiska rôznych divízií? Aj samotná Motorola to nepriamo potvrdila vyhlásením, že prostredníctvom novej stratégie chce znížiť náklady na výrobu polovodičov a zvýšiť ziskovú maržu tejto divízie. Podľa jej údajov nový postup nebude v konflikte s jej vlastnou činnosťou v oblasti mobilných telefónov, ktorá zostane konkurencieschopná vďaka ponuke moderných funkcií a dizajnov. (TASR) |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |