|
|||||||||||||||||
Piatok 27.Júla 2001 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tvár ako mapaZnalci vedia, že o charaktere kadečo prezradí tvár. Ste manažérom veľkej spoločnosti a čaká na vás náročné a nie príliš príjemné rokovanie? Patrí vám neveľká firma a stojíte pred úlohou presvedčiť nového obchodného partnera o tom, že práve tie vaše produkty majú všetkých päť P? Výsledok bude do značnej miery závisieť od vašej taktiky. Akú však zvoliť, keď protivníka uvidíte po prvý raz a aký je, nemáte ani tušenia? Ak sa naučíte pozorne pozerať do ľudských tvárí a čítať z nich, bude vaša negociačná pozícia podstatne uľahčená. Každý je taký, ako vyzerá. Vďaka tomu, že tvárou uvidíte do vnútra človeka, môžete sa prispôsobiť jeho naturelu. Eliminujete tak vplyvy, ktoré na neho pôsobia rušivo a ktoré by sa stali bez toho, aby si to on uvedomoval, prekážkou v rokovaní. Každý človek je taký (teda myslí a správa sa tak), ako vyzerá. A naopak, vyzerá tak, ako myslí a ako sa správa. Do tváre sa nám totiž vpisujú genetické informácie (zdedené po rodičoch) i informácie sociálne (akým spôsobom sme boli vychovávaní, ako na nás pôsobí okolie), ktoré našu podobu ovplyvňujú. Informácie v tvári partnera sú jednoznačné a nefalšované. Existujú aj iné techniky, ktorých zvládnutie môže byť pri rokovaní na osoh. Napríklad bežne neuvedomelá neverbálna komunikácia (tajná reč tela), ktorú sa však možno výcvikom naučiť. Po príklad nemusíme chodiť ďaleko: dnešní prezidenti. Správajú sa všetci rovnako. Rovnaké úsmevy, úklony, pohyby, rovnaká mimika... Ako podľa šablóny. Avšak reč tváre, ak ju poznáte, je jednoznačná, čitateľná a výcvikom sa nedá zmeniť. Nedá sa ani zneužiť na rozdiel od iných rôznych techník na manipuláciu. Táto technika je oveľa šetrnejšia než akékoľvek manipulácie. Aj čestnejšia. A výsledok rokovania býva lepší, pretože manipuláciu si partner uvedomí a reaguje na ňu. Pravda, nechceme týmito riadkami vo vás vyvolať dojem, že táto technika je všespasiteľná a jediná najlepšia. Ani tvrdiť, že sa z vás jej prostredníctvom stanú akoby zázrakom najlepší šéfovia a bezkonkurenční podnikatelia. Považujeme však za dobré vedieť, že tvár môže pozornému čitateľovi mnoho prezradiť a jej rozlúštenie sa môže stať dobrým sprievodcom v profesijných vzťahoch. (mb) |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |