Hospodársky denník
USD48,863 Sk
EUR42,99 Sk
CHF28,457 Sk
CZK1,269 Sk
  Pondelok  30.Júla 2001
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Priamo na termoplatne

Modernizujú aj za cenu nižšieho zisku

Najväčší slovenský obalový a tlačiarenský producent Grafobal Skalica za prvý polrok zvýšil celkové výnosy na 896,15 mil. Sk oproti výnosom 771,75 mil. Sk za prvý polrok 2000. Počas prvých šesť mesiacov vzrástli aj tržby Grafobalu za predaj vlastných výrobkov a služieb na 847,79 mil. Sk v porovnaní tržbami 698,27 mil. Sk dosiahnutými za rovnaké obdobie uplynulého roka. V uvedenom porovnaní sa zvýšila tiež pridaná hodnota produkcie Grafobalu na 263,51 mil. Sk z 249,42 mil. Sk. Napriek zvýšeným nákladom a masívnym investíciám v tomto prvom polroku (dva tlačové stroje, výsekový automat), sa podarilo dosiahnuť vyšší ako plánovaný zisk. Oproti minulému roku je však výška zisku nižšia. Skalický Grafobal využíva svoje výrobné kapacity v trojzmennej a čiastočne aj v nepretržitej štvorzmennej prevádzke. V uplynulom roku úspešne zavŕšil opätovný medzinárodný audit a predĺžil si certifikáciu kvality podľa normy ISO 9002. Tohto roku začal využívať v príprave výroby obalov a polygrafickej produkcie priamy prenos dát na tlačové termoplatne novou digitálnou technológiou CTP (Computer to plate). Podľa objemu exportu patrí Grafobalu 59. miesto medzi najväčšími firmami SR.

Ing. Marián Kožíšek

generálny riaditeľ

Grafobal Skalica

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.