Hospodársky denník
USD49,72 Sk
EUR42,083 Sk
CHF27,656 Sk
CZK1,246 Sk
  Streda  4.Júla 2001
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Business Success a predsudky

Novodobá honba na čarodejnice - čarodejníkov v priestore SR?

Firma Business Success patrí k najúspešnejším podnikom v oblasti školení pre podnikateľov na Slovensku. Od svojho založenia v roku 1992 sa zapísala do povedomia stoviek firiem a počty vyškolených obchodníkov, riadiacich pracovníkov idú do tisícov v siedmich európskych štátoch. Prinášame rozhovor s jej prezidentom Pavlom Timkom. Aj preto, že v súvislosti s touto firmou sa vo viacerých médiách začala priam novodobá honba na čarodejnice či čarodejníkov v priestore Slovenskej republiky. Dokonca prostredníctvom internetu sa rozširujú informácie o protizákonných ambíciách (vrátane vraždiacich kománd) ľudí, ktorí si osvojili myslenie L. Rona Hubbarda ako zakladateľa scientológie.

Hd: Ako sa slovenský manažér dostane na čelo úspešnej medzinárodnej firmy?

P. Timko: Keď som začínal na jeseň roku 1992, ešte som netušil, aké dimenzie dosiahne moje podnikanie. Rozbiehal som firmu, ktorá priniesla na trh školení technológiu a osvedčenú fungujúcu podnikateľskú filozofiu. Business Success v tom čase fungoval v Rakúsku a Maďarsku. Slovenská pobočka pod mojím vedením veľmi rýchlo predviedla najväčšiu dynamiku rastu a niekoľko rokov dosahovala najväčšie medziročné prírastky. V roku 1996 bola firma už veľmi dobre zorganizovaná, a keď som na svoje miesto riaditeľa našiel veľmi schopného nástupcu, tak som dostal ponuku viesť celú medzinárodnú sieť. Tak sa stalo, že vediem nielen východoeurópske pobočky, ale riadim aj kolegov v Rakúsku a vo Švajčiarsku. Manažment nepozná hranice a v dobrej firme platí, že na vyššie pozície sa majú presadiť tí, ktorí majú výsledky.

Hd: Čo je základom úspechu firmy Business Success?

P. Timko: Prednášame princípy, ktoré sú overené v praxi a o ktorých vieme, že fungujú. Naši pracovníci sú extrémne motivovaní, okrem iného aj tým, že vedia, že v rukách majú najprepracovanejšiu technológiu, aká je na tejto planéte dostupná. Volá sa Štandardná administratívna technológia a jej autorom je L. Ron

Hd: L. Ron Hubbard, jedna z najdiskutovanejších osobností. Pre niektoré štátne administratívy sú jeho nasledovatelia viac ako problematickí...

P. Timko: L. Ron Hubbard je pôvodom americký spisovateľ, humanista a filozof. Je zakladateľom aplikovanej religióznej filozofie, ktorá je vo svete známa ako scientológia.

Hd: Preložme si ten terminus technicus „aplikovaná religiózna filozofia“?

P. Timko: Religiózna filozofia ako pojem znamená, že je to ucelený pohľad, svetonázor, ktorého cieľom je priniesť úľavu, alebo ak chcete - postup na oslobodenie duchovnej podstaty človeka. Religióznych filozofií je mnoho, na scientológii je nová práve jej aplikovanosť. Je to teda filozofia, ktorá nie je zameraná na rozjímanie či mudrovanie, ale naopak - obsahuje neuveriteľné množstvo konkrétnych návodov na riešenie najrôznejších problémov, ktoré život prináša.

Hd: Ako by ste vy charakterizovali scientológiu?

P. Timko: Slovo scientológia má pôvod v dvoch slovách. Latinsky „scio“ znamená vedieť. Po grécky „logos“ znamená slovo alebo aj veda. Zjednodušene povedané: scientológia rovná sa vedieť ako vedieť, teda veda o tom, ako vedieť. Je to na vedeckých princípoch postavená filozofia, ktorá cez zvyšovanie schopností pomáha človeku čeliť životným problémom, ktoré by inak riešil iba veľmi ťažko. Scientológia ponúka technológiu, postupy, ktoré dávajú do rúk človeka nástroje, ako zlepšovať svoj každodenný život a nielen to - pomáhajú riešiť hádanku duchovnej existencie človeka.

Hd: Ako je možné, že religiózna filozofia sa zaoberá ekonomickou vedou?

P. Timko: Primárnym cieľom religióznej filozofie nie je ekonomická veda. L. Ron Hubbard napísal dielo o rozsahu šesťdesiat miliónov slov, ktorého hlavným poslaním je zlepšenie života ľudí. Scientológia sa zaoberá administratívou a ekonomikou z dvoch hľadísk:

1. Scientológia obsahuje vedu o organizovaní a administratíve najprv preto, aby zvládla vlastné požiadavky, ktoré vyplývajú z masového rastu organizácie po celom svete.

Keď Hubbard vydal v roku 1950 svoju prevratnú knihu Dianetika: Moderná veda o duševnom zdraví, tisíce, ba státisíce čitateľov sa dožadovalo prednášok a ďalších dát. L. Ron Hubbard stál pred problémom, ako zorganizovať vznikajúce hnutie. Zistil, že žiadna z existujúcich teórií negarantuje štandardné a experimentom vždy za každých okolností potvrdené výsledky. Medzi rokmi 1950 a 1986 bola spísaná a v praxi preverená celá administratívna technológia, ktorá obsahuje všetky mysliteľné ekonomické zákony.

2. Sedem desatín ľudského života tvorí práca. Zlyhania v práci patria k najvážnejším duševným traumám vôbec. L. Ron Hubbard venoval päť desaťročí výskumu na to, aby dal ľuďom do rúk dáta a postupy, ktoré bežnému pracovníkovi umožnia získať stabilitu a udržať si pracovné miesto a vedúcemu dajú dáta o tom, ako ľudí viesť a nechať svoj tím zvíťaziť. Hubbard dobre vedel, že neúspešný človek, nezamestnaný či hladujúci potrebuje pomoc ešte predtým, ako mu môže byť prospešná reálna duchovná sloboda.

Scientológia sa pozerá na ľudskú bytosť ako na celok a ponúka postupy na zlepšenie všetkých oblastí života. Nejde len o individuálne šťastie človeka, ale aj o jeho vzťah k manželskému partnerovi, deťom, k organizácii, v ktorej pracuje, k skupine, ktorej je členom. Duchovná sloboda ako pojem sa v scientológii nespája len s myšlienkou spasenia po smrti. Scientológia požaduje, aby religiózna filozofia prinášala zreteľné zlepšenie života ihneď alebo vo veľmi dohľadnom čase.

Hd: Podľa všetkého sa aplikácia diela L. Ron Hubbarda neobmedzuje len na náboženské oblasti?

P. Timko: Nie. Značná časť jeho diela dáva ľuďom do rúk veľmi praktické návody na zvládnutie najrozličnejších životných oblastí. L. Ron Hubbard poskytol dáta, ktoré ovplyvňujú oblasť napríklad vzdelávania, rehabilitácie zločincov, rehabilitácie drogovej závislosti, organizácie úradov a mnohé ďalšie. L Ron Hubbard bol špičkovým odborníkom v mnohých oblastiach. Patril k najpredávanejším autorom dobrodružného žánru v medzivojnovom období, bol rekordérom v oblasti bezmotorového lietania, bol medzinárodne uznávaným fotografom, filmovým scenáristom a vynikal v mnohých oblastiach. Ale v prvom rade bol vedcom a humanistom. Keď som sa v roku 1992 stretol s aplikáciami, ktoré zlepšujú oblasť podnikania, rozhodol som sa, že založím na Slovensku firmu, ktorá bude túto technológiu ponúkať.

Hd: Ktoré témy sú z hľadiska poslucháčov najobľúbenejšie?

P. Timko: To je veľmi široká otázka, ale vyberiem aspoň niektoré. Šéfov firiem veľmi zaujíma téma výkonnosti a efektivity. Mať nevýkonného pracovníka je nočnou morou, preto dôležitou súčasťou technológie sú metódy, ktoré ukážu, ako merať výkonnosť jedincov i oddelení. Zároveň ukazujeme, ako zorganizovať prácu tak, aby mali pracovníci lepšie šance uspieť v snahe odvádzať prácu, s ktorou môžu byť aj oni sami spokojní. Veľmi dôležité témy sú motivácia pracovníkov, základy práce vedúceho, plánovanie, systém komunikácie a závažnou časťou je organizačná štruktúra firmy. Keď sa pýtam účastníkov seminára, ktoré manažérske nástroje poznajú, tak veľakrát ostanú v rozpakoch. L. Ron Hubbard uvádza devätnásť základných nástrojov, ktoré zaujmú každého vedúceho pracovníka. Veľmi obľúbená téma je o príčinách preťaženosti pracovníkov. Je toho skutočne veľa.

Hd: Aké výsledky má Štandardná administratívna technológia na Slovensku?

P. Timko: Ohlasy sú skvelé. Ak sme spočiatku dodávali semináre stovkám firiem, dnes už ide o tisíce. V praxi sme zistili, že mnohí podnikatelia sú zaplavení informačnou lavínou. Plávajú v mori dát, pri ktorých je ťažké rozoznávať dôležité od nepodstatného. Spokojnosť účastníkov našich seminárov sa dá zhrnúť asi takto: „Z toho, čo ste odprednášali, som mnohé vedel a tušil už aj predtým, ale až u vás som si urobil na seminári poriadok v tom, čo je dôležité a ako jednotlivé veci súvisia.“ Jeden z kapitánov slovenského priemyslu sa nedávno vyjadril, že kým na iných seminároch prednášatelia špekulujú nad tým, že by to mohlo byť tak či onak, Business Success povie presné a použiteľné postupy na pomenované problémy.

Pritom my dodávame iba malý zlomok celého rozsahu administratívnej technológie. Tie dáta sú však tak silné, že značnú časť našich zákazníkov získavame odporúčaniami. Máloktorý šéf firmy by bol ochotný spojiť svoje meno s nami, keby si nebol istý, že dodávame špičkovú kvalitu.

Osobne som vyškolil stovky a stovky ľudí a videl som, ako sa tešili, až budú na svojom pracovisku a použijú to, čo sa naučili. Je skvelé vidieť, keď talentovaní ľudia majú chuť robiť a víťaziť. Našimi školeniami sme pomáhali niekoľkým firmám, aby sa stali jednotkou na trhu. Čitatelia by boli asi prekvapení, keby vedeli, že koľkí predajcovia, s ktorými sa v živote stretli, sa práve na našich seminároch naučili, že prvá vec pri predaji je porozumenie a dobrá komunikácia. Boli to Hubbardove dáta odprednášané predajcom, ktoré im pomohli zlepšiť ich výsledky a vzťahy so zákazníkmi. Školíme niektoré z najvýznamnejších firiem na Slovensku. Niektorým úspešným firmám sme pomohli udržať tempo rastu a na druhej strane si trúfam povedať aj to, že niektoré firmy by už asi neexistovali, keby si majitelia a šéfovia neuvedomili niektoré fakty na našich seminároch. Istý podnikateľ (v jednej špeciálnej oblasti v stavebníctve), ktorý bol na prvom historickom seminári v roku 1992, sa po niekoľkých rokoch vyjadril, že práve použitím našich predajcovských techník sa dopracoval na prvú priečku na trhu. Keď začínal, mal dvoch zamestnancov. Po piatich rokoch ich už bolo vyše päťdesiat.

Hd: Čo oceňujú zákazníci?

P. Timko: Podľa dlhodobého pozorovania je to fakt, že nežiadame zákazníkov, aby verili tomu, čo im prednášame. „Neverte ani slovo, ale vyskúšajte!“ - to je naša výzva.

L. Ron Hubbard napísal: „Sú dva spôsoby, ako ľudia obvykle veci akceptujú, a ani jeden z nich nie je dobrý. Jeden spôsob spočíva v prijatí tvrdenia preto, lebo Autorita hovorí, že je pravdivé. Druhý spôsob je akceptovať to, s čím súhlasí väčšina ľudí.“

Hd: Ako vnímate budúcnosť Štandardnej administratívnej technológie na Slovensku?

P. Timko: Naša firma je natoľko úspešná a zákazníci si do takej miery overili na vlastných výsledkoch to, čo prednášame, že očakávam ďalšie šírenie týchto princípov. Na základe dopytu rozširujeme paletu seminárov. Zákazníci stoja za nami, lebo majú vlastnú pozitívnu skúsenosť. Pozorujeme dokonca fakt, že uchádzači o zamestnanie majú lepšie šance, ak sa prezentujú certifikátom potvrdzujúcim absolvovanie nášho školenia.

Dnes máme tridsať pracovníkov, v tržbách sme skoro v 50-percentnom predstihu v porovnaní s minulým rokom. Máme plejádu skvelých trénerov a vedeli by sme umiestniť hneď niekoľko nových pracovníkov.

V zozname zákazníkov máme popredné slovenské firmy, významné medzinárodné spoločnosti a (z)dravé podnikateľské subjekty, ktoré to so svojou expanziou myslia vážne. Mnohí zákazníci už ocenili naše služby a Business Success patrí k štandardným formám vzdelávania v ich firmách. Svojimi seminármi šírime dobré meno Hubbardovej Štandardnej administratívnej technológie a úspechy, ktoré máme, sú založené na kvalite a funkčnosti prednášaných tém. Neprednášame neoverené teórie. Všetko je preverené v praxi.

Peter Kasalovský

Počasie

Dnes bude oblačno až zamračené a na mnohých miestach občasný dážď. Najvyššia denná teplota 17 až 21, na juhozápade okolo 23 stupňov. Teplota na horách vo výške 1500 m 10 stupňov. Slabý vietor.Vo štvrtok bude polooblačno až oblačno a miestami prehánky, ojedinele aj búrky. Nočná teplota 13 až 9 stupňov. Denná teplota 18 až 22, na juhozápade a juhu stredného Slovenska okolo 25 stupňov. V piatok bude prevažne polojasno a ojedinele slabé zrážky v horských oblastiach. Nočná teplota 13 až 9 stupňov. Denná teplota 24 až 28, na severe okolo 22 stupňov. Slnko vyjde zajtra o 5.00 a zapadne o 20.52 hod.

Amsterdamjasno25
Atényoblačno28
Belehradoblačno23
Berlínpolooblačno26
Bratislavapolojasno23
Bruselpolojasno25
Budapešťpolooblačno22
Bukurešťpolooblačno24
Frankfurtjasno 28
Helsinkipolooblačno24
Istanbuloblačno26
Kodaňjasno24
Kyjevoblačno24
Lisabonpolojasno29
Londýnpolooblačno26
Madridslnečno30
Moskvaoblačno25
Oslopolooblačno20
Parížjasno29
Prahajasno25
Rímjasno31
Sofiazamračené20
Štokholmoblačno22
Varšavazamračené18
Viedeňoblačno23
Záhrebjasno25
Ženevajasno28

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.