Hospodársky denník
USD48,123 Sk
EUR42,25 Sk
CHF28,791 Sk
CZK1,317 Sk
  Piatok  25.Januára 2002
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Spálňový model Casanova láka

V Decodome Topoľčany sa približujú k magickej miliarde za predaj nábytku

Od jesene roku 1999, keď bývalý nábytkársky závod Mier Topoľčany vyhlásil konkurz a o prácu prišlo vyše šesťsto zamestnancov, prešli viac ako dva roky. Ako stabilizovala výrobu a zamestnanosť v Topoľčanoch spoločnosť Decodom, hovorí Ing. František Marko, vedúci marketingu. „Pripomeňme si, že výroba v známej nábytkárskej továrni bola obnovená spoločnosťou Decodom so štyristo pracovníkov v prenajatých priestoroch 1. decembra 1999. Cieľom je byť v určitých segmentoch jednotkou na slovenskom trhu. Kým v roku 2000 sme predali tovar v objeme 415 mil. Sk, umiestnený predovšetkým na českom a slovenskom trhu, už v septembri minulého roka to bolo 500 mil. Sk a celkový objem obchodu za rok 2001 dosiahol výšku 745 mil. Sk, čo je 80-percentný medziročný nárast. Export predstavoval 63 % objemu celkovej produkcie. Česká republika tvorila 16 %, Nemecko 45 % a ďalšie dve percentá predstavovali v súčte export do Slovinska, Maďarska, Chorvátska a do Ruska. Najmä Rusko tvorí dnes iba zanedbateľný podiel, no nezabúdajú na bývalého najväčšieho obchodného partnera, ktorý kedysi tvoril 50 % exportu. Vzdialenosťou a clami sa však v súčasnosti slovenské výrobky putujúce do Ruska stávajú nepredajnými. Dnes je to hlavne Nemecko, ktoré poskytuje obrovský trh, neporovnateľný s možnosťami na Slovensku. Na druhej strane je to

prísny trh

na dodacie lehoty, náročný na kvalitu výrobkov, skrátka obchodné kritériá sú podstatne náročnejšie. To všetko si uvedomujeme a akceptujeme, aby sme sa dokázali presadiť. Kým v minulosti sme výrobky do tejto krajiny predávali cez reťazec sprostredkovateľov, úlohou spoločnosti bolo získať pozíciu na obchod priamy, s konkrétnymi obchodnými domami. Nie je to jednoduchá cesta, ale nám sa to podarilo, čo považujeme za obrovský úspech.“

V súčasnosti má Decodom okolo 560 zamestnancov. Jedinú vlastnú predajňu s rozlohou tisíc štvorcových metrov, ktorá sa nachádza priamo v sídle spoločnosti, navštívi ročne desaťtisíc návštevníkov z celej republiky, pričom táto samotná predajňa zabezpečí 10 % z celkového objemu predaja, čo v číselnom vyjadrení predstavuje 74 mil. Sk. Keby sa toto číslo aplikovalo na slovenský trh, až 33 % produkcie určenej na slovenský trh

dokáže predať

spoločnosť v jedinej predajni! Zákazník sa v nej orientuje vďaka logickému navádzaciemu systému a podrobnému označeniu produktov prostredníctvom farebného značenia. Sektorový nábytok je k okamžitému odberu samoobslužným spôsobom. Výrazne žltou farbou je označený sektor s akciovými produktmi. Akékoľvek informácie poradcovia okamžite vyhľadávajú v počítačovej databáze. Dnes už iba 40 % produkcie predstavuje pôvodný výrobný program, s ktorým spoločnosť v roku 1999 začínala. Míľové kroky inovácie dostávajú firmu do popredia záujmu zákazníkov a rozšírený sortiment zabezpečuje ich spokojnosť s možnosťami výberu. Okrem tradičných produktov je v ponuke sortiment stolových, skrinkových zostáv, tzv. univerzálny sektorový nábytok, z ktorého sa dajú vyskladať detské a študentské izby, pracovne, nábytok do predsiení a doplnkový komodový program. V Decodome sa rozhodli používať na výrobu nábytku výlučne laminované a fóliované materiály. Práve tie sú akceptovateľné aj v zahraničí pre cieľovú skupinu

strednej vrstvy

obyvateľstva. V sortimente naďalej dominantnou ostáva výroba kuchýň, ktorá tu mala tradíciu a je stále žiadaná na Slovensku i v Česku. Program kuchynského sektora je stále vo vývoji a vďaka dvom stovkám prvkov, z ktorých si zákazník môže vybrať vrátane farby, typu skriniek, dvierok, líšt, ríms, pracovných dosiek, úchytiek, závesných programov, spĺňa požiadavky aj tých náročnejších zákazníkov. Pritom cenovo sú výhodnejšie ako domáce či dovážané konkurenčné kuchyne. Zatiaľ v ponuke zostáva aj sektorový kúpeľňový nábytok Aqua. V segmente spálňového nábytku je úspešný model Casanova, ktorý práve začiatkom roku 2002 podstúpi inovačný proces, takže zákazníci sa majú opäť na čo tešiť. Porovnateľný podiel ako kuchynský sortiment zabezpečuje spoločnosti obývačkový sortiment, ktorý je však výrazne exportný. Posledný obchodný smer vychádza z výroby tzv. rýchleho nábytku. Sú to jednoduché výrobky ako napríklad závesné poličky, stolíky pod telefón, pracovné stoly a stoly pod počítač. Výroba a predaj tohto segmentu je orientovaná väčšinou ako

impulzný tovar

v rámci akcií. „Chceme byť dobrí v predaji, chceme zvládnuť proces distribúcie od výrobcu po zákazníka. Nemecký systém precíznosti a prepracovanosti každého kroku je pre mňa vzorom, prenikol som do neho vďaka pôsobeniu v jednej z najväčších nemeckých spoločností, zaoberajúcich sa predajom nábytku a aplikoval na Slovensku,“ konštatuje riaditeľ Ing. Vladimír Šrámek.

Jedným z nástrojov obchodnej stratégie je ustavičný a cieľavedomý kontakt s obchodnými partnermi. Minimálne raz za dva mesiace sa hlavní obchodní partneri zúčastňujú na prezentácii noviniek v predajni Decodom. Tu získavajú základné informácie nielen o samotnom výrobku, ale aj o novinkách z oblasti podpory predaja, najmä počas akcií. V Decodome stúpol priemerný mesačný zárobok, ktorý predstavuje viac ako 14-tisíc Sk. Priebežne, doslova za pochodu, pokračujú aj v investičných akciách, ktoré sú orientované na oblasť prestavby výrobných a skladových priestorov a nákupu špičkovej technológie. Pri investíciách do strojného parku ide

najmä o nákup

vákuových lisov, CNC fréz, narezávacích uzlov, liniek plošného opracovania, ale aj valčekových tratí či regálových systémov. Objem investícií, lízingu, opráv a údržby dosahuje v porovnaní s inými firmami nábytkárskeho priemyslu na Slovensku nadpriemerné hodnoty. Iba to však je cesta dynamického a intenzívneho rastu firmy aj v budúcnosti. A aké sú perspektívy Decodomu? Možnosti výrobných kapacít majú ešte rezervy, a preto je stále prvoradý cieľ zvyšovanie objemu predaja. Podľa F. Marku chce spoločnosť v roku 2002 urobiť maximum, aby predaný objem priblížil k magickej miliarde.

Zora Petrášová

Počasie

Dnes bude veľká oblačnosť až zamračené a miestami občasný dážď, na horách postupne od 600 m sneženie. Popoludní od severozápadu prechod k premenlivej oblačnosti a ojedinele prehánky. Najvyššia denná teplota 5 až 9, na Orave, Kysuciach a v Liptove okolo 2 stupňov. Teplota na horách vo výške 1500 m -3 stupne. Západný až severozápadný vietor 4 až 8, na horách a v nárazoch prechodne aj na juhozápade 10 až 15 m/s. Na východe spočiatku len slabý južný vietor.V sobotu bude v noci zmenšená, postupne od západu veľká oblačnosť. Cez deň až zamračené a na mnohých miestach občasný dážď, na horách sneženie. K večeru opäť zmenšovanie oblačnosti. Nočná teplota 0 až -4, v údoliach miestami až -7, denná teplota 2 až 6 stupňov, na severe aj chladnejšie. V nedeľu bude polooblačno až oblačno, od západu postupne veľká oblačnosť a lokálne občasný dážď, vo vyšších horských polohách sneženie. Nočná teplota 2 až -2, v údoliach až -5, denná teplota 4 až 8, na severe okolo 2 stupne.Slnko vyjde zajtra o 7.30 a zapadne o 16.39 hod.

Amsterdampolojasno10
Atényoblačno15
Belehradpolooblačno13
Berlínoblačno4
Bratislavaprehánky5
Brusel polooblačno7
Budapešťprehánky6
Bukurešť oblačno8
Frankfurt oblačno7 
Helsinkisneženie-2
Istanbulpolojasno14
Kodaňpolooblačno6
Kyjevprehánky7
Lisabonoblačno16
Londýndážď10
Madridpolojasno11
Moskvasneženie0
Oslooblačno0
Parížoblačno12
Prahaprehánky4
Rímpolojasno15
Sofiapolojasno12
Štokholmoblačno-3
Varšavaprehánky3
Viedeňoblačno6
Záhrebpolooblačno12
Ženevaprehánky7

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.