|
|||||||||||||||||
Piatok 25.Januára 2002 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Porušenie zákona?Česká sporiteľňa sa dostala do ostrého konfliktu s Úradom na ochranu osobných údajov. Ten dokonca vydal vyhlásenie, v ktorom obvinil najväčšiu banku malých klientov v Českej republike z porušovania zákona. Podnetom sa stal list klientom a následne prax pri priehradkách, kde pracovníci banky žiadajú od klientov súhlas s tým, že banka bude využívať ich osobné informácie na ďalšie činnosti. Hlavným motívom banky na získanie súhlasu je príprava registra dlžníkov. Jeho prostredníctvom si banky chcú vymieňať informácie o dlžníkoch a chrániť sa tak pred rizikom, že požičajú niekomu, kto im peniaze nebude chcieť či pre finančnú situáciu nebude môcť vrátiť. V prípade klientov, ktorí svoje záväzky voči banke riadne plnia, je súhlas nevyhnutný. Klient sa však môže úplne slobodne rozhodnúť, či súhlas dá alebo nie. Sporiteľňa si nie je vedomá, že by porušila zákon. Napriek tomu závery úradu budeme rešpektovať, povedala hovorkyňa sporiteľne Klára Gajdušková. Aj keď klient súhlas poskytne, sú podľa nej údaje naďalej starostlivo chránené, keďže si banka nemôže dovoliť stratiť dôveru časti klientov. Napriek tomu, že prípadné poskytnutie súhlasu s využívaním osobných údajov je zo strany klienta úplne dobrovoľné, sporiteľňa ich k tomu podľa úradu núti. Banka začala súhlasy zbierať až koncom minulého roka, predtým poskytovala všetky služby svojim klientom aj bez nich. Súhlas je teraz dôležitý pre niektoré služby týkajúce sa budúcnosti. Keď bude klient žiadať kreditnú kartu, tak mu ju napríklad nebudeme môcť vydať, reagovala K. Gajdušková. Súhlas na uvoľnenie osobných údajov hlavne v súvislosti so vznikom registra žiadajú aj ďalšie banky, ktorých činnosť tiež úrad preveruje či v budúcnosti preverí. (TASR) |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |