Hospodársky denník
USD48,618 Sk
EUR42,256 Sk
CHF28,814 Sk
CZK1,325 Sk
  Pondelok  28.Januára 2002
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Pokles zisku

Najväčší svetový výrobca audio-video elektroniky japonská spoločnosť Sony vytvorila v treťom fiskálnom štvrťroku čistý zisk 64,02 miliardy jenov, čím predstihla očakávania všetkých analytikov. V prepočte to predstavuje asi 475 miliónov dolárov, takže to znamená pokles o 14,4 percenta. Celkové tržby mierne vzrástli z 2,13 na 2,29 bilióna jenov a dosiahli tak rekordnú úroveň za jednotlivé štvrťroky.

Prevádzkový zisk v treťom fiskálnom štvrťroku, ktoré sa skončilo 31. decembra, vzrástol zo 144,78 na 158,61 miliardy jenov, čo bolo pre väčšinu obchodníkov viac ako prekvapujúce. Medziročne to predstavuje zvýšenie o 9,6 percenta. Odborníci totiž upozorňovali na možnosť poklesu zisku v dôsledku nižšieho záujmu o niektoré produkty firmy. Viedli ich k tomu predovšetkým obavy zo správania spotrebiteľov po tragických udalostiach v USA. Najväčšiu zásluhu na vysokých predajoch mala predovšetkým divízia počítačových hier, kde významnú úlohu zohrala konzola PlayStation 2. Hlavne vďaka nej spoločnosť Sony profitovala za posledný štvrťrok a vykompenzovala tak stratu 13,9 miliardy jenov z predchádzajúceho roka. Spoločnosť Sony tiež ťažila z oslabenia domácej meny. Elektronická divízia spoločnosti, ktorá predstavuje až 70 percent všetkých predajov, vykázala operačný zisk 70,57 miliardy jenov, čo je pokles o 47 percent oproti predchádzajúcemu roku. Dôvodom je klesajúci dopyt v technologickom sektore i ťažké podnikateľské prostredie, v ktorom rastú ceny konkurečných podnikov produkujúcich potrebné komponenty. Za celý rok predpovedá spoločnosť pokles prevádzkového zisku v tejto divízii až o 95 percent.

(REUTERS)

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.