|
|||||||||||||||||
Streda 30.Januára 2002 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nejde im len o medailyRakúski lyžiari vedia ako stúpne ich cena po ZOH 2002 Najpočetnejšie zastúpenie na blížiacich sa ZOH v Salt Lake City bude mať rakúsky olympijsky výbor v lyžiarskych disciplínach. Je to pochopiteľné, veď naši susedia v týchto zimných športových odvetviach patria už dlhodobo medzi svetovú špičku. Najpočetnejšie zastúpenie Rakúšanov je v zjazdovom lyžovaní - 31 pretekárov. V behu na lyžiach sa predstaví 7 pretekárov a v skokoch šiesti reprezentanti. Celkovo do Salt Lake City cestuje 97 pretekárov. V každej z lyžiarskych disciplín majú Rakúšania šancu získať niekoľko medailí a vážnymi ašpirantmi na zlato sú v takmer každom lyžiarskom odvetví. Samozrejme, že týmto cieľom bola podriadená i príprava jednotlivých reprezentantov. Predovšetkým sa o ňu postaral národný lyžiarsky zväz. Ten na základe dobrých výsledkov a predloženej koncepcie práce získal štyroch hlavných sponzorov, ktorí prispeli zväzu niekoľkými miliónovými dotáciami. Firma Iglo, s ktorou má zväz uzatvorenú zmluvu na 3 roky, prináša do pokladnice 18 miliónov eur. Telekom Austria je druhým generálnym sponzorom s ročnou dotáciou 1,5 milióna eur. Okrem toho zväz v podstate predáva jednotlivých lyžiarov, ktorým tak zaisťuje prísun peňazí na prípravu a umožňuje im ešte sólo podnikať v reklame, ale v obmedzenej miere. Každý lyžiar má nárok na vlastného sponzora, ktorému umožní reklamu na hlave - reklama napr. na čelenke, čiapke a pod. Tak napríklad vedúci pretekár Svetového pohára Eberharter má takéhoto sponzora Uniqu. Olympijský víťaz H. Maier, ktorý pre zranenie z leta (autohavária) nebude štartovať na ZOH, má ročný príjem od sponzora na hlavu - firmy Raiffeisen okolo 700 000 eur. Lyžiarsky zväz má uzatvorenú zmluvu s každým pretekárom a časť peňazí vyplývajúcich zo zmlúv, ktoré uzatvorí na jednotlivca, idú do zväzovej pokladnice na podporu mládežníckeho športu a činnosť federácie. Investície, ktoré dáva do prípravy rakúska lyžiarska federácia, sú rovnako interesantné. Tréningové tábory často pripomínajú vedecké laboratóriá. Avšak predstavitelia rakúskeho lyžovania veľmi dobre vedia, čo sa skrýva za každým úspechom, ktorý dosiahnu ich pretekári a sú ochotní investovať do prípravy nemalé prostriedky. Tak napríklad už dnes dokážu vyčísliť cenu jednotlivých reprezentantov v prípade zisku zlata na ZOH v Salt Lake City. Marketingová stratégia je taká precízna, že každý pretekár vie, akú má hodnotu pred ZOH a akú prémiu získa od sponzora za zisk zlata, ale i to, ako stúpne jeho hodnota po dekorovaní zlatou olympijskou medailou. Zaujímavosťou je, že národný olympijský výbor neocení medailistov priamo peniazmi, ale každý úspešný rakúsky športovec dostane zlatú mincu Viedenských filharmonikov, a to v rôznych hodnotách. Za zlato to bude minca za 11 000 eur, za striebro sa rozdajú mince s hodnotou 9000 eur a za bronz 7000 eur. Katarína Lokšová |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |