|
|||||||||||||||||
Streda 9.Januára 2002 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Semester boli na Coca-ColeŠtudentov zaujali praktické skúsenosti nadnárodnej firmy Spolupráca Obchodnej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave s Coca-Colou Beverages Slovakia sa rozvíja už dlhšie. Či už pri tvorbe diplomových prác alebo v minulosti občasnými vystúpeniami pracovníkov firmy na rozličné témy v odborných predmetoch. Po dobrých skúsenostiach a ohlase medzi študentmi vznikol vlani spoločný projekt, v rámci ktorého manažéri Coca-Coly, teda nie učitelia, prednášali v rámci voliteľného predmetu počas celého semestra, povedal pre Hospodársky denník dekan Obchodnej fakulty doc. Ing. Ferdinand Daňo, PhD., ktorého sme oslovili pri príležitosti vyhodnotenia tohto nepovinného predmetu. Pretože išlo o piatakov, ktorí sa venujú otázkam medzinárodného podnikania, obchodu a marketingu, vybrali sme tému multinacionálne korporácie v SR na príklade mnohonárodnej firmy v lokálnych podmienkach. Záujem o ňu bol mimoriadny, lebo študenti mali možnosť na konkrétnom príklade konfrontovať svoje poznatky s praxou. V tomto trende by sme chceli pokračovať, lebo už vidíme záujem aj iných firiem, dodal. Filozofiou Coca-Coly Beverages Slovakia je stále sa zlepšovať. V rámci toho potrebujeme rozširovať naše kontakty, a preto sme sa rozhodli urobiť niečo navyše. A tak sme si zvolili Obchodnú fakultu, lebo nám ide o prepojenie teórie a praxe, vysvetľuje motívy rozhodnutia jej generálny riaditeľ Ing. Ivan Štefanec. Aj my, ľudia z praxe, vždy musíme byť v styku s teóriou, lebo stále hľadáme nové formy sebareflexie. Ako zdôraznil, jedným zo spôsobov je byť v kontakte s mladými, nezaťaženými ľuďmi, ktorí majú nové myšlienky a nápady. Žijeme v určitom prostredí vnútrofiremnej kultúry a je pre nás užitočné, ak svoje myšlienky môžeme konzultovať a kontaktovať sa s niekým, kto má aj iný názor a reaguje iným spôsobom na naše teórie a skúsenosti. Študenti piateho ročníka sú už teoreticky ťnabitíŤ a tešia sa, ako to bude vyzerať v praxi. To je ten benefit, ktorý z takéhoto vzťahu môžeme získať, zdôraznil. Ďalšími dôvodmi prečo zabezpečili v rámci semestra dvanásť odborných prednášok je aj to, že firma sa snaží podporiť naše školstvo a praktické zameranie školského systému. Bola to však aj snaha vyskúšať si vlastné prezentačné schopnosti mimo podniku. Doc. Ing. Soňa Ferenčíková, PhD. z Katedry medzinárodného podnikania nám priblížila záujem o predmet. Prihlásil sa naň zodpovedajúci počet študentov, ale keď začala výučba, informácia o ňom sa ešte viac rozšírila a mnohí študenti sa chceli prehlásiť z iného voliteľného predmetu na tento. Museli sme zmeniť aj miestnosť za väčšiu a napokon na prednášky chodil asi dvojnásobok študentov. Piataci sú veľmi selektívni, vyberajú to, čo sa im zíde v praxi. A tak štart do tohto predmetu bol veľmi úspešný. Rozšírilo sa medzi nimi, že je to jeden z najlepších predmetov v ročníku a na ňom treba byť. Za zvláštnosť a cenné považuje to, že piatakov nemotivovala účasť na prednáškach, tzv. personálna väzba na učiteľov, ale na predmet. Lebo študenti často nehovoria, že tento predmet je dobrý, ale práve to, že tento učiteľ je dobrý, k nemu sa treba prihlásiť. Študentovi Richardovi Tröslerovi (22) sa páčilo, že prednášky manažérov Coca-Coly boli pestré a názorné. Väčšina prezentácií bola veľmi dobre zvládnutá. Prednášky mali hlavu a pätu, lebo tí ľudia robia vo svojom odbore už dlhšie a vedeli problematiku podať. Prezentácie však niekedy boli príliš rozsiahle. Možno to bolo tým, že každý prednášajúci mal len obmedzený čas na svoju oblasť. Témy, ako je marketing, financie a pod. sa dajú ťažko vysvetliť za krátky čas. Ako sme sa dozvedeli, účasť na prednáškach študenti medzi sebou pomenovali aj ako chodenie na Coca-Colu. Vladimír Turanský |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |