Hospodársky denník
USD42,487 Sk
EUR41,943 Sk
CHF28,656 Sk
CZK1,365 Sk
  Pondelok  14.Októbra 2002
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Nevyhneme sa vojne značiek?

Ad: Zákazník sa stal diktátorom, Hd 25. 9. 2002

S otázkami týkajúcimi sa konferencie Trade Marketing Forum sa na nás obrátil čitateľ s e-mailovou adresou Halci@zoznam.sk. Kedy sa konala táto konferencia a kto bol jej usporiadateľom? Čo vlastne je Trade Marketing Forum? Chcel by som reagovať aj na slová Jana Stael von Holsteina, ktorý tvrdí, že „...výrobcovia, ktorí nielen na Slovensku, ale i vo svete ťahajú za kratší koniec, budú postupne menej preferovať franchising a budú sa stávať majiteľmi“. Nesúhlasím s týmto tvrdením, keďže podľa môjho názoru je pre výrobnú firmu oveľa jednoduchšie viesť franchisingový reťazec ako vlastné veľkoobchodné či maloobchodné jednotky. Každý subjekt zúčastnený v reťazci sa snaží čo najviac podporiť svoj predaj či už pomocou reklamy, image, public relation a podobne. Nie je zamestnancom, ktorému nemusí záležať na prosperite podniku. Jeho úlohou nie je odpracovať si svoj pracovný čas, počas ktorého nemyslí na nič iné, len na koniec pracovného času a zákazníci sú mu ukradnutí. Je samostatnou osobou, ktorej záleží na zákazníkovi, je ochotný, pretože vie, že svojím príjemným správaním pomáha predaju svojich produktov. Týmito slovami chcem povedať, že je jednoduchšie rozdeliť marketingové úlohy jednotlivým franchisingovým prijímateľom, ako všetku činnosť prenechať výrobnému podniku. Ak by výrobný podnik vlastnil maloobchodné jednotky, bol by príliš zaťažený sekundárnymi činnosťami (marketing, predaj, popredajné služby atď.) a oslabila by sa jeho koncentrácia na primárnu činnosť (výroba produktov alebo služieb). Strata času a financií môže znamenať zníženie počtu vedeckých výskumov v podniku, čo spomalí jeho napredovanie v danej brandži. Dokonca môže dôjsť aj k poklesu kvality produktov, čo spôsobí výkyvy v postavení podniku na trhu. Moja posledná otázka teda znie: Ako to Jan Stael von Holstein myslel s tými výrobnými podnikmi?

Myšlienka usporiadať medzinárodnú marketingovú konferenciu na Slovensku, Trade and Marketing forum, sa zrodila v časopise IN STORE marketing, ktorý garantoval aj odborný program konferencie. Organizačnú stránku zastrešila Marta Podoľáková. Konferencia sa konala v Bratislave v hoteli Radisson-Carlton 23. septembra za prítomnosti asi 130 účastníkov z podnikateľských kruhov, a to výrobcov i obchodníkov. Časopis IN STORE marketing je jeden z najvýznamnejších a najčítanejších odborných časopisov v Českej republike či vo Veľkej Británii. Marketingoví pracovníci výrobných a obchodných firiem v ňom získajú cenné informácie o procesoch a vývoji v maloobchode, merchandisingu, in store komunikácii a lepšiu orientáciu vo svojom odbore. Tento časopis je najúspešnejším usporiadateľom konferencií v ČR. Jeho produktmi sú známe a prestížne konferencie, napríklad Merchandising forum. Ďalší ročník najvýznamnejšej, dvojdňovej konferencie Advertising forum, sa bude konať už 21. - 22. októbra 2002 v Kongresovom centre v Prahe. Niektoré z týchto údajov sme uverejnili v správe Žiadne zaručené recepty 24. septembra.

Hovorila som osobne s von Holsteinom a prezentovala som mu v podstate to isté, čo píšete vy. Domnieva sa, že pod tlakom rozvoja značiek obchodu bude výroba zakladať svoje predajné reťazce. Ak má ísť o vojnu značiek výroby a obchodu, je to obchod, kto má tromfy v rukách. Ústup od franchisingu možno badať u niektorých veľkých svetových výrobcov a na základe toho (isteže i ďalších okolností, ktorých sme svedkami pri premene ekonomiky) dedukuje to, čo povedal vo svojej prednáške i mne v rozhovore.

Zuzana Krútka

Počasie

Dnes bude polojasno, zrána v nižších polohách miestami hmla. Na východe predpoludním miestami zamračené nízkou oblačnosťou. Popoludní od západu pribúdanie oblačnosti a neskôr miestami aj so slabými zrážkami. Najvyššia denná teplota 10 až 14, na severe okolo 8, na horách vo výške 1500 m okolo 6 stupňov. Južný vietor 2 až 5 m/s. V utorok bude polojasno, na severe oblačno a ojedinele zrážky. Zrána a predpoludním miestami hmly alebo zamračené nízkou oblačnosťou. Najnižšia nočná teplota 7 až 3, najvyššia denná teplota 13 až 17, na severe a pri dlhšie trvajúcej hmle okolo 10 stupňov. V stredu bude malá, na severe a severozápade zväčšená oblačnosť a ojedinele zrážky. Zrána a predpoludním miestami hmla alebo zamračené nízkou oblačnosťou. Najnižšia nočná teplota 8 až 4, najvyššia denná teplota 13 až 17, na severe a pri dlhšie trvajúcej hmle okolo 10 stupňov. Slnko vyjde zajtra o 7.13 a zapadne o 18.01 hod.

Amsterdamzamračené12
Atényoblačno24
Belehraddážď12
Berlínoblačno 9
Bratislavapolojasno12
Bruseloblačno10
Budapešťpolooblačno13
Bukurešťdážď12
Frankfurtdážď10
Helsinkidážď4
Istanbuloblačno26
Kodaňdážď7
Kyjevoblačno6
Lisabonpolojasno22
Londýndážď10
Madridpolooblačno23
Moskvaoblačno3
Oslooblačno3
Parížoblačno16
Prahaoblačno 10
Rímjasno22
Sofiadážď13
Štokholmoblačno4
Varšavadážď8
Viedeňoblačno12
Záhrebdážď12
Ženevaoblačno14

Odber plynu

Na dnešný deň platí v rozvodnej sústave zemného plynu odberový stupeň č. 3 a vykurovacia krivka č. 1.Tlak

Údaje o priemernom barometrickom tlaku v kPa za 10. 10. 2002: Bratislava 99,83, Sliač 97,94, Košice 99,02, Poprad 93,58, za 11. 10. 2002: Bratislava 99,58, Sliač 97,59, Košice 98,69, Poprad 93,43, za 12. 10. 2002: Bratislava 99,33, Sliač 97,16, Košice 98,33, Poprad 93,09.Údaje poskytuje SPP.

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.