|
|||||||||||||||||
Pondelok 14.Októbra 2002 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nevyhneme sa vojne značiek?Ad: Zákazník sa stal diktátorom, Hd 25. 9. 2002 S otázkami týkajúcimi sa konferencie Trade Marketing Forum sa na nás obrátil čitateľ s e-mailovou adresou Halci@zoznam.sk. Kedy sa konala táto konferencia a kto bol jej usporiadateľom? Čo vlastne je Trade Marketing Forum? Chcel by som reagovať aj na slová Jana Stael von Holsteina, ktorý tvrdí, že ...výrobcovia, ktorí nielen na Slovensku, ale i vo svete ťahajú za kratší koniec, budú postupne menej preferovať franchising a budú sa stávať majiteľmi. Nesúhlasím s týmto tvrdením, keďže podľa môjho názoru je pre výrobnú firmu oveľa jednoduchšie viesť franchisingový reťazec ako vlastné veľkoobchodné či maloobchodné jednotky. Každý subjekt zúčastnený v reťazci sa snaží čo najviac podporiť svoj predaj či už pomocou reklamy, image, public relation a podobne. Nie je zamestnancom, ktorému nemusí záležať na prosperite podniku. Jeho úlohou nie je odpracovať si svoj pracovný čas, počas ktorého nemyslí na nič iné, len na koniec pracovného času a zákazníci sú mu ukradnutí. Je samostatnou osobou, ktorej záleží na zákazníkovi, je ochotný, pretože vie, že svojím príjemným správaním pomáha predaju svojich produktov. Týmito slovami chcem povedať, že je jednoduchšie rozdeliť marketingové úlohy jednotlivým franchisingovým prijímateľom, ako všetku činnosť prenechať výrobnému podniku. Ak by výrobný podnik vlastnil maloobchodné jednotky, bol by príliš zaťažený sekundárnymi činnosťami (marketing, predaj, popredajné služby atď.) a oslabila by sa jeho koncentrácia na primárnu činnosť (výroba produktov alebo služieb). Strata času a financií môže znamenať zníženie počtu vedeckých výskumov v podniku, čo spomalí jeho napredovanie v danej brandži. Dokonca môže dôjsť aj k poklesu kvality produktov, čo spôsobí výkyvy v postavení podniku na trhu. Moja posledná otázka teda znie: Ako to Jan Stael von Holstein myslel s tými výrobnými podnikmi? Myšlienka usporiadať medzinárodnú marketingovú konferenciu na Slovensku, Trade and Marketing forum, sa zrodila v časopise IN STORE marketing, ktorý garantoval aj odborný program konferencie. Organizačnú stránku zastrešila Marta Podoľáková. Konferencia sa konala v Bratislave v hoteli Radisson-Carlton 23. septembra za prítomnosti asi 130 účastníkov z podnikateľských kruhov, a to výrobcov i obchodníkov. Časopis IN STORE marketing je jeden z najvýznamnejších a najčítanejších odborných časopisov v Českej republike či vo Veľkej Británii. Marketingoví pracovníci výrobných a obchodných firiem v ňom získajú cenné informácie o procesoch a vývoji v maloobchode, merchandisingu, in store komunikácii a lepšiu orientáciu vo svojom odbore. Tento časopis je najúspešnejším usporiadateľom konferencií v ČR. Jeho produktmi sú známe a prestížne konferencie, napríklad Merchandising forum. Ďalší ročník najvýznamnejšej, dvojdňovej konferencie Advertising forum, sa bude konať už 21. - 22. októbra 2002 v Kongresovom centre v Prahe. Niektoré z týchto údajov sme uverejnili v správe Žiadne zaručené recepty 24. septembra. Hovorila som osobne s von Holsteinom a prezentovala som mu v podstate to isté, čo píšete vy. Domnieva sa, že pod tlakom rozvoja značiek obchodu bude výroba zakladať svoje predajné reťazce. Ak má ísť o vojnu značiek výroby a obchodu, je to obchod, kto má tromfy v rukách. Ústup od franchisingu možno badať u niektorých veľkých svetových výrobcov a na základe toho (isteže i ďalších okolností, ktorých sme svedkami pri premene ekonomiky) dedukuje to, čo povedal vo svojej prednáške i mne v rozhovore. Zuzana Krútka |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |