|
|||||||||||||||||
Pondelok 21.Októbra 2002 |
|
|||||||
V práci od rána do večeraKvalitná práca, serióznosť a dobré ceny, jediná schodná cesta Emil Prochác z obce Červeník v okrese Hlohovec, pôvodne vyučený automechanik, prešiel vďaka svojej zručnosti a odvahe púšťať sa do vecí navzájom zdanlivo nesúvisiacich, viacerými zamestnaniami. Získal životné skúsenosti z kontaktu s ľuďmi, potrebné praktické poznatky a vedomosti, ktoré v súčasnosti naplno využíva. Tie ho nakoniec priviedli k myšlienke založiť si vlastnú firmu. Spoločnosť Promont-Prochác, ktorá vznikla v roku 1996, bola montážna firma okien, v rámci ktorej mal obchodné zastúpenie pre Českú republiku. Z nej pred rokom vznikla spoločnosť MPM Plast zameraná nielen na montáž, ale už aj na výrobu okien. Rok existencie firmy nie je ešte dostatočne dlhý čas na komplexné hodnotenie, skúseností aj za toto krátke obdobie je však dostatok. Pracujeme od rána do večera. Všetko naše úsilie je zamerané na získanie dobrého mena spoločnosti. Konkurencia je veľká, výrobcov okien je neúrekom aj v okolí, a tak našou podnikateľskou filozofiou musí byť kvalitná práca, seriózne a korektné vystupovanie voči zákazníkom, dobré ceny. Aj za krátke obdobie podnikania však musím konštatovať, že je to jednoznačne na úkor rodiny. Všetci traja sme síce ešte mladí, ale ak budeme žiť takýmto tempom aj ďalej, doplatí na to naše zdravie. Som presvedčený, že každým jedným rokom strácame päť-šesť rokov života. A ešte mám ďalšiu skúsenosť. Našou obchodnou politikou je byť s ľudskou tvárou voči zákazníkom i voči zamestnancom. Pochopil som však, že čím viac im vychádzame v ústrety, tým viac nás využívajú. Napriek tomu chceme zostať slušní. Málokto si uvedomuje, že dávame prácu, zabezpečujeme zákazky, výplatu načas, že sme vlastne určitou sociálnou istotou pre zamestnancov, ktorí majú väčšinou mladé rodiny. Naša zodpovednosť z titulu sociálne cítiaceho zamestnávateľa je veľká. Spoločnosť je jedným z dvanástich výrobcov na Slovensku, ktoré vyrábajú a montujú okná typu Gealan. Preto si nepísaným zákonom rozdelili teritóriá, pretože ich cieľom nie je vzájomná konkurencia, ale spolupráca. A keď sa stane, že si zákazník z Liptova vyberie na výrobu, dodávku a montáž okien práve firmu z Červeníka na západom Slovensku, snažia sa kontaktovať a informovať kolegov o zákazke v dotknutom regióne. Samozrejme, podobne korektný prístup čakajú aj z druhej strany. Jedným z cieľov malej spoločnosti je dobudovať svoje sídlo, aby zodpovedalo potrebnej úrovni pri rokovaniach i v rámci samotného pracovného prostredia vo výrobných priestoroch. Sme menšou firmou a takou aj chceme ostať. Nevidíme zmysel v tom, aby sa z nás stal gigantický podnik. Vystačíme si aj s tým, čo máme, osem zamestnancov je pre nás optimálny počet. Keďže nemáme finančné zázemie, dôležitým momentom je pre nás plynulý finančný tok. Len čo sa jeden či dvaja nezodpovední odberatelia omeškajú s platbami, máme problémy a sme stratoví. Nemôžeme si dovoliť robiť sponzorov tým, ktorí nám neplatia. Slovenský trh je stále nevyspytateľný. Napriek tomu svoje rozhodnutie neľutujem a verím, že sa nám po niekoľkých rokoch zodpovednej práce podarí dostať do situácie, keď po každomesačnom vyúčtovaní nákladov, úhrad odvodov, vyplatenia miezd, splácania lízingov, ostane niečo aj pre nás. Zora Petrášová |
|
||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |