Najmä export a časopisy Ročné úlohy splnili za tri kvartály Tržby za predaj výrobkov a služieb bratislavskej tlačiarne Slovenská Grafia vzrástli medziročne za prvých deväť mesiacov o približne 5 %. Už na začiatku štvrtého kvartálu sa podarilo spoločnosti prekročiť plánovaný hospodársky výsledok pred zdanením na tento rok vo výške 33 mil. Sk. Nižšie úrokové sadzby a všeobecne lepšie naladenie v rozhodujúcich priemyselných krajinách prinieslo svoj efekt aj pre polygrafický priemysel SR. Keďže je polygrafická produkcia závislá od vývoja reklamného trhu, pre ďalší rozvoj je dôležité, aby bol trend naklonený rastu výdavkov na reklamu. Výrobkovú štruktúru tlačiarní tvoria časopisy (70 %), reklamné tlačoviny (20 %) a knihy (10 %). Z celkového objemu produkcie smeruje približne 54 % na export, najmä do Nemecka, Ruska, na Ukrajinu, do Česka a Poľska. Spoločnosť v tomto roku rozšírila a skvalitnila produkciu v hárkovom ofsete inštaláciou nového tlačiarenského stroja, z ktorého by sa mali vyrobené produkty ukázať už na tohtoročnom vianočnom trhu. Zavŕšením tohto projektu by mal podnik naplniť svoj investičný plán, ktorý rátal s investíciami v objeme približne 100 mil. Sk. (TASR)
|
|