|
|||||||||||||||||
Piatok 25.Októbra 2002 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dynamické rozvojové trhyViacej transakcií debetnými platobnými kartami Počet platobných kariet asociácie Visa International prekročil hranicu 1,2 miliardy. V dvanásťmesačnom období končiacom sa 30. júna 2002 prišlo k zvýšeniu objemu globálnych výdavkov na 2,3 bil. USD. V porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka to znamená nárast o 17 %. Maloobchodné tržby z platieb kartami Visa predstavujú 7 % z celosvetových osobných spotrebiteľských výdavkov a asociácia očakáva nárast tohto podielu na 12 % do roku 2010. Osobné spotrebiteľské výdavky predstavujú trhovú hodnotu všetkých produktov a služieb zakúpených domácnosťami a neziskovými inštitúciami okrem kúpy nehnuteľností. V súčasnosti tieto celosvetové výdavky dosahujú 19 bil. dolárov a tvoria ich predovšetkým hotovostné a šekové platby. Za posledných päť rokov však asociácia zaznamenala nárast podielu kartových platieb na spotrebiteľských výdavkoch v priemere o 12 %. Podiel platieb kartami Visa na spotrebiteľských výdavkoch je v niektorých krajinách veľmi výrazný. Pri započítaní maloobchodných tržieb a výberov hotovosti dosahuje Visa 68 % na Islande, 57 % v Južnej Kórei a 27 % vo Veľkej Británii. Platobné karty Visa dnes možno použiť na 29 miliónoch miest po celom svete vrátane 800 000 bankomatov. Jednu z kľúčových oblastí rastu asociácie predstavujú debetné karty. Celosvetový objem platieb debetnými kartami Visa za dvanásťmesačné obdobie končiace sa 30. júna 2002 prekročil 1 bil. dolárov, čo predstavuje nárast o 22 %. V období od januára do júna tohto roku Visa dokonca po prvýkrát zaznamenala vyšší podiel transakcií debetnými (šekovými) kartami než kreditnými kartami aj v USA. V tomto období spracovala Visa USA 3,04 mld. maloobchodných transakcií debetnými kartami v porovnaní s 2,96 mld. transakcií kreditnými kartami, a to i napriek tomu, že počet kreditných kariet bol viac ako dvakrát vyšší než počet debetných kariet. V sektore kreditných kariet zaznamenala asociácia v celosvetovom meradle nárast o 12 % s celkovými výdavkami vo výške 1,24 bil. dolárov za rok končiaci sa 30. júna 2002. Ďalšou významnou oblasťou sú predplatené produkty, ako napr. výplatné karty, darčekové karty alebo zvláštne karty na presun financií. Podľa odhadov asociácie globálny trh ponúka príležitosti pre predplatené produkty vo výške až 2 bil. dolárov. Na regionálnej úrovni dosahujú najväčšie úspechy rozvojové trhy. Napríklad región Ázie a Tichomoria zaznamenal nárast celkových výdavkov o 42 % a región CEMEA, ktorého súčasťou je aj Slovenská republika, dosiahol nárast vo výške 37 %. (do) |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |