|
|||||||||||||||||
Piatok 25.Októbra 2002 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Aby nekonkurovalaMladoboleslavská automobilka Škoda bude vyrábať najlacnejšie autá zo všetkých značiek koncernu Volkswagen (VW), teda hlavne malé vozidlá s horšou výbavou. Vyplýva to z vyjadrenia vrcholných predstaviteľov nemeckého koncernu pre renomovaný časopis Automotive News. Volkswagen sa vyvinul v globálnu značku s luxusnými modelmi. Škoda by to nemala požadovať. Mala by sa zamerať viac na súperenie s Fiatom alebo niektorými japonskými značkami. Ale prekrývanie oboch značiek tu do istej miery ostane, povedal Detlef Wittig, člen predstavenstva VW zodpovedný za stratégiu koncernu. Škodovky tak už v budúcnosti nebudú konkurovať drahším západným vozidlám ako doteraz. Predovšetkým luxusné verzie fabií a octavií na západoeurópskych trhoch ohrozovali pozíciu Volkswagenu a vedenie nemeckej automobilky chce preto Škode do budúcnosti pristrihnúť krídla. Zámer šéfov VW rozdeliť koncern na 2 skupiny - športovejšie vozidlá bude vyrábať predovšetkým luxusná značka Audi a s ňou Seat, konzervatívnou značkou bude predovšetkým VW a spolu s ním práve Škoda - sa má naplniť do 7 rokov. V tom čase má končiť výroba škodováckej limuzíny Superb. Šéf VW Berd Pischetsrieder naznačil, že Suberb nebude mať nasledovníka. Šéf Škody Vratislav Kulhánek však prišiel s iným vysvetlením: Ak ide o Škodu Superb, určite to nie je tak, že by sme ju mali prestať vyrábať. Myslím, že to vzniklo zlým pochopením toho, čo pre niektorý motoristický časopis povedal pán Pischetsrieder. Škoda Auto očakáva, že tento rok vyrobí 460-tisíc vozov. Vlani zvýšila celosvetový predaj o 6,2 % na 462 321 vozidiel. Tento polrok však jej celosvetový predaj klesol o 7,4 % na 228 336 (TASR) |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |